|
|
Od lastnosti h koristimČe lastnosti svojega izdelka ali podjetja spremenite v koristi za kupca, boste pritegnili več kupcev.Matej je podjetnik, ki skorajda ves dan preživi pred računalnikom. Vsak večer ga muči glavobol, za katerega meni, da izhaja iz preobremenjenosti. Ne zaveda se, da je glavobol lahko posledica uporabe zastarelega zaslona, ki na njegovi mizi ždi že pet let. Vsako jutro prelista tudi revijo ali dve. V eni od njih se pojavljajo oglasi prodajalcev računalnikov. Ti so polni čudnih kratic in številk, zato jih Matejev podzavestni filter zavrne. Noben oglas ne pritegne njegove pozornosti. Matej neko dopoldne spet lista po reviji. Spet »spregleda« desetine oglasov s čudnimi kraticami in številkami. Čez nekaj časa pa s kotičkom očesa opazi naslov majhnega oglasa: Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. »Znebite se glavobolov zaradi slabega zaslona! LCD-zasloni Samsung vam omogočajo zdravju prijazno uporabo.« Njegova podzavest takoj sproži alarm in s tem sporoči zavesti: »Hej, Matej, tukaj je nekaj koristnega zate! Mogoče se tukaj skriva rešitev za tvoje glavobole!« Tako torej Matej posveti oglasu pozornost. Čez nekaj dni ima na mizi že nov LCD-zaslon.
Lastnosti ne pridejo skozi naše podzavestne filtre Kaj se je zgodilo v tej zgodbi? Mateju so različni oglaševalci dolgo časa poskušali z lastnostmi (17-inčni, TFT active matrix, 30 KHz; 61 KHz …) dopovedati, da potrebuje nov zaslon. Nikomur ni uspelo. Toda takoj ko je neki oglaševalec stavil na karto koristi, je pritegnil Matejevo pozornost in uspel pri prodaji. Ljudje imamo namreč razvite posebne podzavestne mehanizme, filtre. Ti čistijo vsa sporočila, ki jih vidimo, in nam pomagajo, da ostanemo prisebni ter duševno uravnovešeni. Podzavestni filtri delujejo nekako takole: ko vidimo oglas ali kakšno drugo sporočilo, se podzavestno vprašamo: »Ali je v tem sporočilu zame kaj koristnega?« Če naša podzavest odgovori na to vprašanje pritrdilno, se v možganih sproži alarm. Podzavest s tem alarmom sporoči zavesti, naj sporočilo preuči. Tako nam določen oglas vzbudi pozornost in ga preberemo. In to se dogaja nenehoma. Vsak dan vidimo na tisoče oglasnih sporočil, toda le majhen delček se jih uspe prebiti skozi naše podzavestne filtre. Zato so lastnosti zelo šibke, če hočete prepričati potencialnega kupca, da postane kupec. Nihče namreč ne bo videl razloga za nakup izdelka, ki je težak 24 kg, ki porabi 6.7 l goriva na 100 km, ki je na voljo v treh barvah, in ki je dolg 135 cm. Po drugi strani pa se bo pri kupcu sprožil zvonček, če mu boste povedali:
Primerjajte naslednja dva odlomka iz brošur dveh podjetij: 1. Neučinkovito navajanje lastnosti IZDELEK je družina integriranih aplikacij. Ena od teh je IZDELEK Foundation, ki je hkrati tudi vhodna točka v svet 3D-modeliranja s to programsko opremo. IZDELEK Foundation je modul, v katerem je vključeno celotno:
|
|