Ocene spletnih strani

Avtor: Milan Simčič | Objava: 10.12.2003



Tokratne ocene spletnih strani smo posvetili nepremičninskim agencijam. Iz množice  smo izbrali tri in jih ocenili. Prav v prometu z nepremičninami je lahko internet in predstavitev podjetja na njem močno orodje, ki iskalcem storitev nepremičninskih agencij da dovolj informacij za ustrezno odločitev. Žal pa ocenjene strani dajejo vtis, da so vsaj za zdaj predstavitve na spletu bolj postranska zadeva ali nujno zlo. Podjetja tega ne jemljejo preveč resno. Očitno se vsi zanašajo na osebni stik in pogovor.
 
 
Ignoranca?

Morda so primeri, ki smo jih pregledali ta mesec, res v nebo vpijoči, a kažejo na dejstvo, da je internet za precej slovenskih podjetnikov še popolnoma neodkrito področje. Čista tema. Morda vedo, da obstaja, a zelo težko ločijo zrnje od plev. Ne zavedajo se, kako zelo negativno lahko slaba spletna stran vpliva na ugled podjetja. Kaj šele, da bi podjetniki odkrili neskončne priložnosti, ki jih internet prinaša, in postavili svojo cvetočo oazo v tej puščavi!

Za panogo, kot je posredovanje nepremičnin, je značilna zelo dinamična in kompleksna ponudba. V igri so ogromni denarji. Vse skupaj kar kliče po uporabi sodobne tehnologije:
- na spletnih straneh so lahko posamezne nepremičnine zelo podrobno predstavljene (obširen opis, veliko slik, 360-stopinjski posnetki);
- kakovosten iskalnik bistveno pohitri pot do pravih zadetkov v široki ponudbi;
- sistem me lahko samodejno obvešča o novostih, ki so v skladu z mojimi zahtevami, po elektronski pošti ali z SMS- sporočili.

Nič revolucionarno novega, le vprašati se je treba, katere stvari dejansko koristijo obiskovalcem tovrstnih strani – kupcem in prodajalcem nepremičnin.

Pristajanje na hitre in nedomišljene rešitve je običajno posledica nejasne oziroma neobstoječe strategije uporabe interneta v podjetju. Kjer ni strategije in jasnih ciljev, pa je uspeh lahko zgolj naključen.

Veliko preveč je že resnih uporabnikov interneta, da bi jih lahko prezrli. Bodo pa oni gotovo prezrli tiste, ki ne bodo pravi čas stopili iz teme.

Andrej Remškar


 
Vaše mesto v iskalnikih - o metaoznakah

Dela informacij na spletni strani obiskovalec ne vidi, so pa pomembne za prepoznavnost na spletu. Te tako imenovane metaoznake (meta tags) pomagajo iskalnikom, kot sta Google ali Alta Vista, da zadenejo stran. Te informacije so za HTML-elementom za oznako .

Od tega, kaj bo v teh oznakah, je odvisno, kako visoko bodo iskalniki postavili stran v seznamu zadetkov. Čim višje na seznamu je stran, večja je verjetnost, da jo bo obiskovalec odprl. Če je zadetkov nekaj sto, potem je malo verjetno, da bo obiskovalec odprl strani, ki niso med prvimi petdesetimi.

Zato je zelo pomembno, da sta dobro izbrana naslov in opis metaoznake (meta description), ker jih pregledujejo vsi iskalniki. Ključne besede metaoznak (meta keywords) niso več tako pomembne, ker jih večina iskalnikov zdaj ne pregleduje.

Tudi okvirji onemogočajo iskalnikom, da pridejo do vseh potrebnih informacij, zato jih večina strokovnjakov ne priporoča.

Opozarjanje, da posamezni internetni nastopi nimajo meta oznak torej ni tehnično pikolovstvo, ampak je pomembno za komercialno uspešnost nastopa.

Stanko Blatnik

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *