Obračun telefona stanovalcev

Avtor: Lidija Robnik | Objava: 09.03.2012



Smo dom za starejše občane. Stanovalcem omogočimo uporabo telefona v sobi z direktno številko. Od Telekoma dobimo račun, ki se glasi na zavod, naročnina in klici so specificirani po številkah. Ker so podatki o višini stroška za posamezno številko znani, verjetno ne gre za prefakturiranje stroškov, ampak za plačilo stroška telefona za drugo osebo.
 
Zanima nas:
1. knjiženje obveznosti – stroškov – odbitni delež DDV;
2. izdaja računa ali zahtevka z DDV ali brez DDV – ali je lahko to oproščena dejavnost kot del socialnih storitev;
3. če se račun izda z DDV, kaj je osnova za DDV (strošek telefona z DDV ali brez DDV).
 
Odgovor na vprašanje 1 – prejeti račun od Telekoma Slovenija knjižite med svoje stroške in obveznosti (419, 1740 / 220).
 
Odgovor na vprašanje 2 – za račun (zahtevek), ki ga izdate uporabnikom, morate obračunati DDV. Vi ste si ga odbili od prejetega računa in ga morate zaračunati naprej. Če si DDV-ja ne bi odbili od prejetega računa Telekoma Slovenija, potem ne bi bilo zahtevka, da DDV obračunate naprej.
 
Odgovor na vprašanje 3 – osnova za izdani račun je strošek telefona brez DDV-ja. V primeru prejema računa s strani Telekoma in računa, ki ga izdate, ne morete služiti oziroma ustvarjati prihodkov.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *