Objavili so napačno informacijo o našem podjetju

Avtor: Damjana Pondelek | Objava: 12.07.2010



Pred kratkim je bil v našem lokalnem časopisu objavljen prispevek o brezposelnosti, v katerega je bil vključen tudi »črni seznam« podjetij v naši občini, ki so odpustila največ delavcev. Na tem seznamu se je znašlo tudi naše podjetje. Ampak mi na ta seznam absolutno ne sodimo. Zaradi krize smo v začetku leta res prekinili sodelovanje z nekaj pogodbenimi sodelavci, vsi redno zaposleni pa so zaposlitve ohranili. Zdaj pa smo obnovili sodelovanje z nekaterimi pogodbenimi sodelavci, nekaj pa smo jih uspeli tudi na novo zaposliti – ker nam gre dobro. Žal pa so tisti, ki so prebrali prispevek, dobili čisto drugačen vtis – da sodimo med tiste, ki odpuščajo in jim gre slabo. Kaj naj zdaj?
 
Spoštovani podjetnik, kaj bi storile vaše stranke, če bi opazile napako na vaših izdelkih? Nemudoma bi vas pozvale, da napako odpravite ali vrnete denar, kajne? Podobno moramo ravnati, ko napako naredi medij. Pozovemo ga, da napako popravi. Zakon o medijih, ki opredeljuje pravico do popravka, sicer določa, da morate popravek oddati v 30. dneh po objavi oziroma od trenutka, ko za to napako izveste. Toda bojim se, da se takrat medijskega prispevka, na katerega se bo vaš popravek nanašal, ljudje ne bodo več spomnili. Zato je pomembno, da se odzovete takoj. Če želite uveljaviti zakonsko pravico do popravka, morate na urednika medija (in ne na novinarja) čim prej, vsekakor pa v mesecu dni od objave, nasloviti pisni zahtevek za popravek, v katerem navedete naslov in datum objave spornega prispevka ter napačno informacijo, na katero se vaš popravek nanaša. Zelo jasno opredelite, kateri del vašega pisma je popravek – sicer se vam lahko zgodi, da bo medij objavil vse, kar jim boste napisali. V besedilo popravka sodi izključno popravek napačne navedbe v besedilu in prikaz dejstev in okoliščin, nikakor pa ne komentiranje celotnega prispevka ali ocenjevanje dela novinarja (izpustite vse navedbe in komentarje tipa »novinar podatkov ni preveril pri nas, pa bi lahko«, »kje je tukaj novinarska etika, profesionalnost« ...). Tovrstni komentarji in ocene so namreč lahko utemeljen razlog za zavrnitev popravka v celoti. Vaše besedilo naj bo torej jasna, kratka in razumljiva navedba dejstev: Ne drži, da odpuščate. Zaradi novih naročil širite krog sodelavcev, da bi kar najbolje poskrbeli za vaše stranke. No, informacija o skrbi za stranke sicer tehnično gledano za popravek ni bistvena, a urednik bržkone ne bo izgubljal časa za izganjanje dveh, treh prijaznih besed o podjetju iz vašega prispevka.
 
Vas torej spodbujam k pisanju popravka? Da, ker je pisni popravek pogoj za poznejše sodno varstvo, če urednik popravka neutemeljeno ne bi želel objaviti. Toda preden začnete pisati popravek oziroma sploh razmišljati o njem, bi vas želela spodbuditi k pogovoru z novinarjem. Pokličite ga po telefonu, opozorite ga na napako in pojasnite dejansko stanje. Prav mogoče je, da bo novinar sam predlagal rešitev, ki vam bo ustrezala. Morda bo predlagal, da sam popravi napako v obliki kratkega pojasnila. Ali pa bo morda želel za naslednjo številko pripraviti daljši zapis o vašem podjetju, o tem, da delate dobro in širite krog sodelavcev in strank kljub gospodarski krizi. Strinjali se boste, da je to najbolj elegantna oblika »popravka«. In tudi redka ni, le nekaj prijaznosti in razumevanja potrebujemo na obeh straneh. Če boste pri uveljavljanju svojih pravic in zaščiti poslovnega interesa v medijskem prostoru potrebovali pomoč, se oglasite.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *