Nova dimenzija pri izbiri podjetnika leta

Avtor: Jože Vilfan | Objava: 14.09.2007

Zmagovalec povezanega izbora za priznanji »Podjetnik leta« - »Entrepreneur of the Year« gre v dirko za priznanje za svetovnega podjetnika leta (World Entrepreneur of the Year).



Pri Podjetniku se pripravljamo na res velik met. Izbira podjetnika leta namreč pridobiva novo dimenzijo.  
 
Verjetno ste bili v julijski številki pozorni na poročilo o izbiri svetovnega podjetnika leta oziroma prejemnika priznanja Word Entrepreneur of the Year, ki ga podeljuje svetovno konsultantsko podjetje Ernst & Young. To je dogodek, na katerem so se letos v Monte Carlu zbrali zmagovalci 40  nacionalnih izborov za priznanje Entrepreneur of the Year; prihodnjega maja pa bodo tja odpotovali zmagovalci 44 izborov – med njimi tudi slovenski podjetnik.  
 
Zmagovalec letošnjega izbora za podjetnika leta bo namreč prejel dve priznanji – tradicionalno slovensko priznanje »Podjetnik leta« in hkrati nacionalno priznanje »Entrepreneur of the Year« svetovalne hiše Ernst & Young za Slovenijo in s tem bo postal slovenski kandidat na omenjenem izboru za svetovnega podjetnika leta, ki ga izvaja Ernst & Young.  

Zgodba o povezovanju teh dveh izborov se je pričela lani septembra z obiskom predstavnikov Ernst & Young pri Podjetniku, kjer so ti na pogovorih izrazili interes, da to priznanje v Sloveniji povežejo s Podjetnikom leta. Končno gre za isto filozofijo, ki veruje v pomen podjetniškega duha. Pogovori so se zavlekli kar nekaj mesecev, a zdaj je jasno, da bo letošnja podelitev, 21. novembra, pomenila novo stopnjo za samopodobo slovenskega podjetništva. - začetek svetovne zgodbe.   

In samopodoba je v resnici najpomembnejša funkcija takšnih priznanj. Spominjam se časov, ko so ob podelitvi priznanj »Podjetnik leta« različni časopisi znali zapisati samo kakšno zlobno pripombo, v smislu, »kaj se pa grejo«. Pa se nismo dali motiti, verjeli smo, da delamo prav. Končni rezultat serije izborov je močnejša identiteta podjetnikov, samozavedanje, ponos. Igor Akrapovič, prejemnik priznanja leta 2005, je leto po podelitvi, ko je sodeloval pri izbiri naslednjega prejemnika, opisal, kako ga je odziv pri ljudeh zelo pozitivno presenetil. In lanski prejemnik priznanja Podjetnik leta Miloš Urbanija je rekel, da so ga vrstniki iz vse Slovenije poklicali. In za to gre. Da javnost razume in da si podjetniki med seboj čestitajo za status, ki ga imajo v družbi. Sicer pa družba, ki jo predstavljajo dosedanji podjetniki leta, velja praktično za sinonim za najboljše v slovenskem podjetništvu.  

Naloga, ki je pred nami pri novem izboru, je seveda izredno zahtevna. Izbrati osebo, ki se bo na svetovnem izboru soočila z izjemnimi podjetniki iz vsega sveta. Če si znova ogledate poročilo iz letošnjega izbora v Monte Carlu, boste videli za kakšne podjetniške dimenzije gre. Za milijarde evrov, za verige, ki delujejo po celem kontinentu ali svetu. Pa vendar, komisija ne gleda samo na denar. Gleda na sporočilnost. In tako je letos na primer izbrala ustanovitelja Sončnega cirkusa iz Kanade, ki je sicer poslovno uspešen in deluje na vseh celinah, a vendar je šlo pri tej odločitvi za neko »višje« sporočilo o človeški toplini. Kakšno sporočilo lahko preda svetu slovenski podjetnik? 
 
Kakorkoli že, slovenski podjetnik se bo pojavil na podiju skupaj s svetovno smetano. Zmagovalec med 44 nacionalnimi zmagovalci bo pa samo eden. A vsi bodo prispevali h graditvi podjetniške samopodobe in k utrjevanju pomena podjetniškega duha. Tudi naš predstavnik slovenskega podjetniškega duha.  

Sodelujte pri tem! Po novih pravilih morajo namreč podjetniki kandidirati za ta dvojni izbor. Prijavite se! Ali prepričajte dobre podjetnike, ki jih poznate, naj se prijavijo!

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *