Nekateri uspešno, drugi manj

Avtor: Nives Pahor | Objava: 04.09.2009

Kaj je nastalo iz štirih franšiznih sistemov, o katerih smo pisali v preteklih letih?


Mitja Sojer: »Osnovni problem širitve in razvoja franšizne mreže je, da razvijamo lastno blagovno znamko in da smo na vsakem novem trgu, kamor vstopamo, skoraj neprepoznavni.«

Kaj se dogaja s franšizami, o katerih smo v Podjetniku že pisali? Kako se razvijajo in uresničujejo svoje načrte? S kakšnimi težavami se srečujejo? In kakšni so njihovi načrti za prihodnost?  

Mič Styling in Simple:
Največja težava je pomanjkanje finančnih virov

Mitja Sojer
je razvil dve franšizni verigi frizerskih salonov, Simple in Mič Styling, pri katerih se je odločil za različno cenovno in geografsko pozicioniranje. Tako na primer Simple ponuja preprostejše frizerske storitve po ugodnejših cenah kot Mič Styling. Z obema se uspešno širi tako doma kot v Srbiji, na Hrvaškem in Češkem. V Sloveniji ima odprtih 22 franšiznih salonov pod blagovno znamko Simple in šest franšiznih salonov Mič Styling. V tujini pa 13 franšiznih salonov Simple in en franšizni salon Mič Styling. 

Svoj prvi franšizni sistem Mič Styling je Sojer začel graditi na začetku devetdesetih let, natančneje, leta 1994. S širitvijo posla je začel razmišljati tudi o različnih poslovnih strategijah, ki bi mu pri tem pomagale. Odločil se je za franšizing in, kot kaže, je bila odločitev prava.  

»Osnovni problem širitve in razvoja franšizne mreže je, da razvijamo lastno blagovno znamko in da smo na vsakem novem trgu, kamor vstopamo, skoraj neprepoznavni. Tako za vsak vstop na nov trg potrebujemo velik vložek v marketing in v razvoj. Poleg tega je tudi financiranje na novih trgih iz istega razloga precej oteženo,« opisuje težave pri širitvi podjetnik. 
 
Tako kot vsi je tudi Sojer zadnjega pol leta zaradi razmer na trgu nove investicije malo zaustavil. A kljub temu ima v tem letu že načrtovanih pet novih enot v Sloveniji in tujini. 

Večja težava pridobivanje finančnih virov 
 
Po Sojerjevem mnenju ena večjih težav v franšizingu v Sloveniji ostaja pridobivanje finančnih virov. »Sploh je to problem, ko se pogovarjamo o manjših franšiznih podjetjih, ki še nimajo mednarodno priznane blagovne znamke.« Res pa je, meni Sojer, da franšizing kot oblika poslovanja vse bolj prihaja v zavest Slovencev. »Stanje se je v zadnjih letih precej izboljšalo. Čeprav opažam, da ljudje, ki se spuščajo v takšno obliko poslovnega sodelovanja, velikokrat še ne vedo, kaj zares pričakovati.«  

Načrti za prihodnost 

Mitja Sojer načrtuje še naprej razvijati lastni blagovni znamki, predvsem pa želi vlagati v mlade in ambiciozne ljudi, ki si želijo napredovati skupaj z njim.  

»Trudili se bomo tudi, da bomo vstopili v države Zahodne Evrope. Predvsem pa bomo gradili na tem, da bi naši blagovni znamki postali prepoznavni po kakovosti storitev po vsej Evropi.«

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *