|
|||
Nastopila je konceptualna dobaV obdobju globalizacije in svetovne konkurence se bomo morali posamezniki, podjetja in države vedno bolj usmerjati v dimenzije, ki nam jih odpira desna možganska polovica: v lepoto, človečnost, ustvarjalnost in iskanje smisla.Živimo v času velikih sprememb. Na vprašanje, kaj so te spremembe, bi naštevanje najbrž začeli z globalizacijo, rastjo interneta in z drugimi ekonomskimi in tehnološkimi novostmi, toda to ni vse. Morda so še večje spremembe v naši notranjosti. Oziroma povedano bolj natančno: da bi kot posamezniki in kot podjetniški kolektivi uspeli v »novem« svetu, se moramo notranje spremeniti in opreti na svoje doslej bolj zanemarjene kvalitete. To je osnovno sporočilo Daniela H. Pinka, ameriškega publicista, ki napoveduje, da nam ne bodo več pomagala različna tehnična in ozko strokovna znanja, ampak se bomo morali opreti na ljudi z drugačnimi talenti, na kreativce, na pisce zgodb, holistične mislece…
Svojo analizo, dokazovanje in priporočila Daniel H. Pink izpelje iz razlike med levo in desno možgansko polovico. Površno vsi vemo, za kaj gre. Leva možganska polovica je povezana z vrsto sposobnosti, ki se nam zdijo civilizacijske, med drugim s štetjem in pisanjem, kajti tu je sedež logike, obvladovanja detajlov in analitične sposobnoti. Desna, do zdaj glede »uglednosti« nekoliko zanemarjena polovica možganov, pa je sedež umetniškega daru, razumevanja in izražanja čustev in smisla za celoto. Poudarek na levo ali desno stran odloča tudi o poklicni usmerjenosti. Pravniki, računovodje in inženirji delujejo bolj »na levi«, izumitelji, umetniki, svetovalci itd. pa bolj »na desni«.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|