Naredite korak v inovativnost

Avtor: Miha Skale Dolinšek | Objava: 13.05.2013

Od inovativne zamisli oziroma inovacije do spremembe vašega produkta, poslovanja je le korak, odločitev. Ne bojte se storiti tega koraka, vendar naj bo premišljen in nikakor ne kot skok v morje brez predhodnega plavalnega znanja.


(Big Stock Photo)

Vaše inovacije so lahko le majhne spremembe v vašem podjetju. Lahko jih ustvarite sami, so plod vašega razmišljanja in opazovanja, torej so lahko:

- nov (delno spremenjen, dopolnjen) izdelek,

- nova storitev,

- nov postopek.

 

Lahko bi rekli, da je inovacija nov dogodek v vašem okolju in je:

- edinstvena,

- lahko je minljiva (če gre za storitev, izobraževanje),

- vezana na okolje (vaše kupce, investitorje, mreženje),

- dati vam mora dodano vrednost,

- lahko doda oseben pridih.

 

Za načrtovanje vsega tega potrebujete čas in ideje. Razmisliti morate o marketinških pristopih, s katerimi boste pritegnili vaše naročnike, investitorje in partnerje, da bodo sodelovali pri izdelavi vaše inovacije. Hkrati pa je pomembno, da imate jasno zastavljene cilje glede tega, kako boste iz te inovacije pridobili koristne informacije za nadaljnji razvoj.

 

Inovacija ni samo nov produkt, nova storitev ali ideja, ki jo uresničimo. Inovacija je tudi majhna dodana vrednost v pokrovčku pijače Cedevita, nov dizajn ženske torbice, nov dodatek za obuvala, kot so dekoracijske figurice za obuvala Crocs ali okvir za diapozitive Petra Florjančiča ipd.

 

V pokrovčku je cedevita, v steklenici pa samo navadna voda, ki jo nato zmešamo z praškom Cedevita. Bi morda to lahko uporabili še za kaj drugega?

 

Vse se sliši zelo lepo, dokler teh idej ne poskušamo spraviti na trg. Spodaj naštete stvari vam bodo prišle prav pri opredelitvi inovacije:

1. odločitev za izdelavo izdelka, kateremu niste znali oceniti tržnega potenciala,

2. zatopljenost v samo eno inovacijo, za katero namenite preveč denarja,

3. pregled podobnih stvari na trgu in zakaj bi se nekdo odločil za vašo inovacijo,

4. kaj potrebujete za izdelavo te inovacije,

5. kako se lahko zaščitite pred krajo konkurence.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *