|
|
Naredimo poslovni načrtČe želite, da bo poslovni načrt zanesljiv pripomoček pri poslovanju in prepričljiv tudi za vlagatelje, mora odgovoriti na nekaj ključnih vprašanj.Poslovni načrt je praviloma začetek dobrega posla. Velikokrat boste slišali, kako ta ali ona velika in prepoznavna zgodba o uspehu ni imela poslovnega načrta, ampak zgolj dobro idejo – podjetnik pa vizijo in pogum, da jo je uresničil. Nihče pa ne omenja tistih, ki so zavoljo istega propadli; tistih, katerih poslovne ideje so šle v nič, ker se niso pripravili na izvedbo. Pa je bilo teh neprimerno več.
Res, začne se z vizionarsko idejo, prej ali slej (razen v primeru neomejenih resursov, poguma in norosti) pa je treba izdelati vsaj fragmente poslovnega načrta in jih zložiti v uporaben mozaik. Priprave poslovnega načrta se lahko lotite na več načinov. Osebni pristop je prav gotovo zaželen. Navodila za poslovne načrte so različna, pa vendarle ne povsem: predvsem se razlikujejo po cilju, ki ga želite doseči oziroma si pri njem pomagati s poslovnim načrtom, in po panogi, v kateri ste ali se podajate. Vsebina poslovnega načrta Naštejmo zdaj po logičnem principu »kazalo« našega poslovnega načrta. Nič težkega ni, pravzaprav je strukturiran dokaj podobno kakor dober novičarski članek, kakršne verjetno pogosto berete: kaj, kdo, zakaj, komu, kdaj, kako, s kom, s čim, po čem. Sicer morda ne povsem po istem vrstnem redu, pa vendarle preprosto. 1. Kaj pravzaprav nameravate uresničiti, zgraditi, postaviti, invencijo spremeniti v produkt, izboljšati ipd.?
2. Zakaj pravzaprav človeštvo (no, vsaj ciljna skupina) potrebuje uresničitev našega projekta, kaj dobrega in nepogrešljivega jim prinaša? 3. Kdo so potencialni kupci, komu je izdelek ali storitev namenjena in na koga lahko računamo, da bo kupoval produkt?
4. Kdo nas bo pri uresničevanju morda oviral? Potrebne so analize konkurence, zakonske regulative, poslovnega okolja, mentalitete kupcev in tekmecev, nevarnost vstopa sledilcev …
5. Kdo smo tisti, ki bomo smelo uresničili projekt? Zakaj prav mi? Kakšne kompetence imamo?
6. Kako bomo to uresničili? (Koraki, postopki, tehnologija, organiziranost, trženje …) 7. Kako bomo tržili svoj produkt? (Prodajne poti, marketinški splet, cenovna politika, pričakovani donos, inovativnost pristopa …) 8. Koliko smo že vložili v projekt (sredstev in delovnih ur), iz kakšnih virov smo črpali, koliko obratnih sredstev bo potrebnih po mesecih v naslednjem letu in naslednjih treh letih, kako jih nameravamo zagotoviti, kakšne realne prihodke pričakujemo in kdaj bo investicija v projekt povrnjena? 9. Kako smo si zamislili časovno dinamiko uresničevanja in zakaj? 10. Katere so največje nevarnosti za uresničitev projekta in kako jih bomo nevtralizirali ali se z njimi spopadli? 11. Kako si zamišljamo potrebno sodelovanje med seboj in potrebnimi poslovnimi partnerji – običajno vlagatelji v projekt? Kako nameravamo vstopiti na trg? Gornje točke so osnova za ustvarjanje poslovnega načrta. Denimo, da ga delate tudi zato, da boste z njim prepričali vlagatelje in bankirje, saj – resnici na ljubo – malokdo, četudi ve, da bi bilo smotrno – izdela za svoj podjetniški projekt natančen poslovni načrt, kadar uresničitev zlahka financira iz lastnih virov. Načrt izdela praviloma le, ko mora s projektom prepričati prinašalce denarja. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|