|
|
Napiši mi elektronsko sporočilo in povem ti, kdo siSporazumevanje preko elektronske pošte je pomemben način pisnega komuniciranja, zavedati pa se morate, da (prvi) vtis o sebi in podjetju ustvarite tudi s pisanjem teh sporočil.Elektronska pošta je postala pomembna oblika vsakodnevne komunikacije. Njene značilnosti so: hitrost, enostavnost, praktičnost, geografska svoboda O tovrstnem sporazumevanju so strokovnjaki oblikovali cel kup pravil in priporočil internetnega bontona, z eno besedo pa to področje imenujemo netiketa.
Načela internetnega bontona
- Natančnost Pri pisanju različnih podatkov (zneski, datumi, čas in kraj dogodka ) bodimo zelo natančni. Zelo nerodno je namreč, če nas prejemnik sporočila popravlja ali sprašuje o nečem, kar bi mu morali sporočiti že pri prvem stiku.
- Verodostojnost Pri pisanju bodimo verodostojni, kar je sicer povezano tudi z natančnostjo. Pišimo le o tistem, kar dobro poznamo. Pri tem ne prirejajmo podatkov, pišimo razumljivo. Podatki morajo biti preverljivi. Tudi s tem si ustvarimo ugled pri poslovnem partnerju.
- Vljudnost Visoka stopnja vljudnosti izraža naše poznavanje bontona in odnos do družbe, posameznikov in delovnega okolja, v katerem smo. Prijazen nagovor, ki se nadaljuje v vljudno osrednje sporočilo in konča z ustreznim pozdravom, bi morali pisati v vseh pisnih okoliščinah ne glede na naš odnos do naslovnika. To pomeni, da tudi pri internem dopisovanju (npr. sporočilo sodelavcu), ki je bolj subjektivno, prav tako upoštevamo pravila bontona. Torej ne ukazujemo, ne žalimo in ne uporabljamo nespodobnih izrazov. Uporabljamo pa »čarobni besedi« hvala in prosim. Ko npr. zaprosimo pri internem ali zunanjem sporazumevanju po elektronski pošti za določen podatek, pojasnilo ipd., se po prejetju zahvalimo vsaj z besedico hvala. To nam ne vzame veliko časa, veliko pa pove o našem značaju, poznavanju bontona in poslovni (ne)odličnosti.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|