Najpogostejše napake pri izterjavi

Avtor: Marko Repič | Objava: 08.03.2010

Marsikateremu zapletu bi se lahko izognili že na začetku, ko s kupcem podpisujemo pogodbo ali se šele dogovarjamo za posel. Ko pa se pojavi dolg, ga moramo znati izterjati.


Ena najpogostejših napak pri izterjavi je, da podjetje s postopkom odlaša. Z izterjavo je dobro pričeti že tretji dan po zapadlosti računa. (BigStockPhoto)

Pri delu z dolžniki in upniki vedno znova naletim na ponavljajoče se napake, zaradi katerih upniki ostanejo praznih rok, dolžniki pa imajo izgovor oziroma alibi, zakaj ne plačati določenega računa. Nekatera podjetja res nimajo sredstev za poravnavo dolga, vendar je veliko tudi podjetij, ki sredstva imajo, vendar zavlačujejo s poravnavo dolga, saj imajo tokrat dober razlog – to je recesija. Da bi pomagali podjetnikom, da bi imeli čimmanj dolžnikov ter da bi pomagali upnikom najlažje in najhitreje poravnati svoje obveznosti, smo pripravili seznam ključnih napak dolžnikov in upnikov in ukrepe, da do težav sploh ne bi prihajalo. 

1. Nepreverjanje bonitetnih ocen
 
Pred vsako sklenitvijo pogodbe je priporočljivo preveriti bonitetno oceno podjetja. To je še posebej priporočljivo pri možnosti sklenitve pogodbe večje vrednosti. Čeprav predstavlja preverjanje bonitetne ocene za podjetje strošek, lahko prihrani mnogo več denarja v primeru sklenitve posla z družbo, ki ima negativno poslovanje ali ki zapada v dolgove.
 
Danes je veliko podjetij, ki pripravljajo bonitetne ocene, saj so ugotovili, da lahko tako pomagajo podjetjem, da se zavarujejo pred prevelikim številom dolžnikov in posledično pred propadom. 

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *