Najpogostejše napake podjetnikov začetnikov

Avtor: Danijel Lamperger | Objava: 03.09.2010

Pri začetnikih se pojavljajo vedno iste napake. Če jih poznate in se jim izognete, ste na dobri poti k uspešnemu začetku poslovanja.


Začetniki se preveč zanašajo na potencialne stranke, kot so prijatelji, sorodniki in drugi znanci. Od teh se ponavadi ne da preživeti. (BigStockPhoto)

Iz dneva v dan smo priča spremenjenim razmeram na podjetniškem trgu, podjetništvo se je znašlo v razmerah, ki so izjemno nepredvidljive in iz dneva v dan se pojavlja več dejavnikov, na katere podjetja ne morejo vplivati. Ko govorimo o podjetnikih začetnikih, ki so še najbolj ranljivi, lahko hitro pridemo do zaključka, da je v tem turbo dinamičnem podjetništvu boj za preživetje neizprosen in da imajo potencial za rast ali sploh za obstoj na trgu le najbolj drzni, inovativni, spretni in seveda delavni podjetniki.
 
Kljub naštetim dejstvom pa lahko rečemo, da se nekatere poslovne zakonitosti niso spremenile. Za to je še toliko bolj pomembno, da se podjetniki začetniki spoznajo z napakami, ki so marsikaterega njihovega predhodnika stale obstoja na trgu. Napake podjetnikov začetnikov težko razvrstimo v hierarhično lestvico, bomo pa v nadaljevanju opozorili na napake, ki zagotovo novim podjetnikom zmanjšujejo potencial za razvoj ali sploh za obstanek na trgu.
 
1. napaka: Nimajo poslovnega načrta
 
Neštetokrat slišano in zapisano: posla se ne začenja brez dobro izdelanega poslovnega načrta. Žal pa se v pripravo poslovnega načrta zares poglobijo le redki potencialni podjetniki. Tisti, ki se, se velikokrat odločijo, da kljub želji po samostojni podjetniški poti ne vstopijo v podjetništvo. Ugotovijo, da je tveganje preveliko, da nimajo dovolj sredstev za zagon, da je trg zasičen in tako naprej. Od tistih, ki poslovni načrt res dobro in, kar je še bolj pomembno, pravilno pripravijo, pa je pogosto slišati, da so si posel na začetku popolnoma drugače predstavljali, da jim je šele zdaj jaso, na kaj paziti, koliko jih vstop v podjetništvo dejansko stane, kakšen je tržni potencial, kdo so sploh njihove ciljne stranke, koliko konkurenca v resnici zasluži, kakšno dinamiko začetnih stroškov je moč pričakovati … Takšni so zagotovo na bistveno boljši poti, da v poslu preživijo, kot tisti, ki se spustijo v posel tako rekoč na pamet. Imam to srečo, da na vstopni točki VEM (vse na enem mestu) pomagam pri registracijah podjetij in od kakšnih 300 podjetnikov začetnikov, ki se skozi leto osebno zglasijo pri meni, lahko rečem, da le redki povedo ali pokažejo, da so si pred vstopom pripravili temeljit poslovni načrt. To je res zanimivo, podjetnik najprej registrira podjetje, potem pa začne spraševati, kakšni so njegovi nadaljnji koraki. Če bi bili ti vezani le na administrativne zadeve, ki jih morajo še opraviti po registraciji, bi to še razumel, žal pa velikokrat ni tako. Vse prepogosto se zgodi, da podjetniki začetniki dejansko ne poznajo naslednjega poslovnega koraka, ki ga morajo storiti. To pomeni, da nimajo terminskega plana aktivnosti, ki je opremljen s povezanimi stroški in odgovorno osebo za realizacijo teh aktivnosti. Da ne naštevam naprej. To pomeni, da nimajo poslovnega načrta!

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *