|
|||
Naivnost in uro pusti domaTisti, ki misli, da bo na kar 1,2 milijarde kupcev velikemu trgu, kot je Indija, z lahkoto prodal kakršenkoli svoj izdelek ali storitev, se hudo moti. Veliko revščine, številčnost, skokovit razvoj v zadnjih dveh desetletjih ter huda konkurenca, je Indijce skalila v trde pogajalce. Poznavalci vedo povedati, da pri pogajanjih cena močno prevlada nad kakovostjo.
V Indiji se mnogi že od zgodnjih let borijo za svojo rupijo, ki omogoča vsaj preživetje, o normalnem, z igrami napolnjenem otroštvu ne morejo niti sanjati. Kot kupec-turist sem se naučil, da za všečni artikel ne smeš pokazati prevelikega zanimanja, če ga, si »pečen«. Oziroma bo cena ostala precej višja, kot če bi pokazal, da ti zanj pravzaprav niti ni toliko mar. Če pokažeš slabost, ima pogajalsko premoč v rokah prodajalec, če uspeš ostati prepričljivo »ravnodušen«, imaš vajeti v rokah ti.
»Še tako prekaljen svetovni poslovnež v Indiji spozna še neizkušene načine trgovanja. Kupec je pri sklepanju poslov kralj, vedno ima prednost, prodajalec je v mnogo slabšem položaju, če želi dočakati možnost za posel, mora potrpežljivo počakati na dobrovoljnost morebitnega kupca,« mi je ob pisanju članka potrdil tudi Rudi Bric, direktor in solastnik podjetja Petra Stroji, kjer projektirajo in izdelujejo žage za rezanje kovine, v Indiji pa so postavili tudi svoje podjetje in tovarno.
Kupuješ hitro, prodajaš počasi
»Tudi tu imaš običajne poslovno povezovalne kanale, kot so sejmi, zbornice oziroma razne poslovne inštitucije. Te pa so ooogrooomne. Ena od njih, ki jo poznam, ima na spisku članov 26 milijonov pravnih oseb, torej je lahko jasno, da se boš v takem združenju prej izgubil, kot pa dobil pomoč oziroma poslovni stik. Posel lahko začneš samo, če srečaš 'pravo' osebo, ki te bo znala popeljati skozi ta labirint do primernega partnerja. Če hočeš na trgu kaj kupiti, je partner odziven, posel hitro steče, pri prodaji pa se dogovarjanje močno zavleče. Indijski partner, ki naj bi kupil od tebe, te želi natančno preveriti, spoznati, ali ti lahko zaupa, zato je zelo pomembno, da si vzameš veliko časa in si dobro pripravljen na predstavitev izdelka in dolgotrajna pogajanja. Pri tem je prodajna cena ključnega pomena, kakovost je tako rekoč zadnja postavka.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|