|
|||
Na poti do uspeha je več porazov kot zmagKo se posameznik loti podjetništva, je vedno dobro prebrati nekaj resničnih življenjskih zgodb svetovno znanih podjetnikov zato, da v sebi sprejmemo dejstvo, da je vsakdo, ki se je podal na samostojno podjetniško pot in uspel, izkusil tudi mnoge grenke izkušnje. Neuspeh je namreč sestavni del sleherne zgodbe o uspehu.
»Uspešni ljudje so na poti do uspeha doživeli več porazov kot uspehov,« pravi športni psiholog prof. dr. Matej Tušak. To vrhunski športniki zelo dobro vedo, enako tudi vrhunski podjetniki, ki so prvim po motivaciji za uspeh in načinu doživljanja porazov oziroma neuspehov zelo blizu. Kot svetovalec v podjetjih je to pogosto izkusil iz prve roke.
Da se neuspehom na poti k uspehu ne moremo izogniti, je dejstvo, ki ga pri nas pogosto ne znamo ali ne želimo upoštevati in primerno razumeti. »Mogoče je pri nas kultura taka, da neuspehov nismo bili vajeni in zato večino ljudi neuspeh zelo potre in jim niža samozavest,« pravi Tušak. Medtem sta na Zahodu tradicija in kultura drugačni in ljudje neuspehe razumejo kot vmesno stopnjo na poti do uspeha. Popolnoma normalno je, da napišejo 1.000 prošenj za službo, preden jih sprejmejo, da neštetokrat predstavijo svojo idejo ali projekt, preden nekdo oceni, da je zanimiva. »Nevajenost na to, da ti velikokrat spodrsne, a je treba naprej, mnoge naredi pasivne in jih odvrne od poti do uspeha,« zato opozarja Tušak.
1000 porazov za 1 zmago
Podjetnikov, ki imajo notranjo motivacijo in ves čas iščejo način, kako uresničiti svojo idejo, pa neuspeh ne potre, vsaj ne za dolgo. Informacija, ki jo dobijo skozi poraz, je le, da smer, ki so jo ubrali, ni prava, je prepričan Tušak. Športniki vedo, da bodo 1000-krat izgubili, preden bodo zmagali. In tega se zavedajo tudi podjetniki. Takšni ljudje se iz porazov in neuspehov učijo. Prvi korak pri tem je analiza o tem, kaj je bilo narobe, ki mora biti iskrena in samokritična. »Ne zato, da bi sesul svojo samozavest, ampak zato, da realno vidiš, kje si precenil situacijo, naredil napako,« dodaja Tušak.
Osnovna ideja vrhunskih podjetnikov (in športnikov) namreč ni, kako bodo šteli denar, ampak kako bodo nekaj, kar jim veliko pomeni, spravili v življenje. »Večina podjetnikov, ki dela na tak način, nima časa niti, da napiše račune, ampak se ukvarja s tem, kako bi tisto, kar oni mislijo, da je nekaj posebnega, realizirali.« Ko je Bill Gates ustanavljal Microsoft, ni razmišljal o tem, koliko bo zaslužil. Programiranje je bilo njegova strast in podjetništvo pot, da jo realizira. »Teh ljudi neuspeh nikoli ne bo potrl. Lahko jih potre za neko obdobje, ampak bodo ves čas sanjali in iskali možnost in jo bodo takoj, ko se bo pojavila, poskušali izkoristiti,« pravi Tušak.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|