Moč spletnih skupnosti

Avtor: Silva Ledinek, Janja Razgoršek | Objava: 03.02.2011

Število uporabnikov spletnih skupnosti strmo raste, s tem pa tudi število podjetij, ki v njih komunicirajo s strankami. Skupnosti postajajo močan tržni kanal.



V zadnjem času smo priča izjemnemu razmahu spletnih socialnih omrežij, ki združujejo množice uporabnikov spleta s skupnim ciljem: sodelovati in izmenjevati informacije. Podjetja, kot so Facebook, Twitter, MySpace, LinedIn, Netlog so med najbolj znanimi ponudniki storitev prek spleta, ki uporabnikom omogočajo združevanje v družabna omrežja. Te storitve so osredotočene na vzpostavitev spletnih skupnosti ljudi z enakimi interesi in aktivnostmi.
 
Zaradi vse večje razširjenosti teh socialnih ali družabnih omrežij so oglaševalci spoznali, da je tam doma obsežno občinstvo, ki ga ne gre zanemariti. Oglaševanje v teh omrežjih se je uspešno uprlo gospodarski krizi, ki je sicer na določenih področjih izrazito oklestila oglaševalske proračune. Organizacija eMarketer ugotavlja, da je bilo po svetu leta 2006 za oglaševanje v družabnih omrežjih namenjenih 445 milijonov dolarjev, v letu 2009 pa že 2,2 milijarde dolarjev.
 
Facebook v zadnjem obdobju prevzema svetovni primat po številu uporabnikov v primerjavi z drugimi spletnimi omrežji. Tako je po številu obiskovalcev leta 2008 prehitel tekmeca MySpace in  postal največje družabno omrežje na svetu. Oktobra lani je imel že 500 milijonov uporabnikov.
 
Prednosti družabnih omrežij za podjetja
 
Napovedi kažejo, da bodo izdatki za oglaševanje na Facebooku v letu 2010 dosegli 605 milijonov dolarjev na svetovni ravni, kar je 39 odstotkov več kakor lani. Facebook ponuja izjemne možnosti ciljnega oglaševanja, saj ima zelo veliko podatkov o uporabnikih. Tako lahko na primer prikazujemo oglase samo moškim, ki so samski, stari od 35 do 45 let in se radi ukvarjajo s športom.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *