Moč dobrega imena

Avtor: Matej M. Peternelj | Objava: 06.09.2010

Uspeh prodaje seveda ni odvisen samo od imena izdelka oziroma blagovne znamke, vendar lahko ta pomembno vpliva na prepoznavnost in odziv kupcev. Kako izbrati dobro ime za svoj izdelek?



Izbor imena za nov izdelek je naloga, ki ji nekatera podjetja posvečajo zelo veliko, druga pa zelo malo pozornosti. Čeprav je težko pripisati prodajni uspeh določenega izdelka samo dobremu izboru njegovega imena, trženjska praksa ponuja dobre argumente, da začnete k poimenovanju izdelkov pristopati bolj načrtno. Lekcija s tega področja je drago stala General Motors, ki je avtomobil za latinsko-ameriške trge poimenoval Nova, pri tem pa ni nihče opazil in upošteval, da v španščini to pomeni »se ne premika«. Preberite si torej, kako izbrati primerno ime za svoje nove izdelke in storitve, ki bo upoštevalo strateške vidike pozicioniranja, psihologijo kupcev, stroške in pravice intelektualne lastnine. Nenazadnje je pomembno tudi, da imena izdelkov in blagovnih znamk znate upravljati, saj si ne želite, da začnejo iti kupcem na živce, ali še huje, da jih kupci ne poznajo ali pozabijo.
 
V čem se razlikujeta ime izdelka in blagovna znamka?
 
Danes obstaja na trgu na milijone izdelkov in prav vsak ima neko svoje ime ali označbo, ki omogoča njegovo identifikacijo v procesu prodaje. Seveda pa še zdaleč ni vsako ime tudi blagovna znamka. Kar zdrznem se, ko včasih v katalogih trgovcev z oblačili zagledam promocijski napis: »Ugodno – izdelki z blagovno znamko«. Ko odprem katalog na želeni strani, tam vidim kavbojke ali srajco z imenom, ki ga prvič slišim in ob njem ne občutim prav ničesar.
 
Blagovna znamka je dejansko veliko več kakor ime izdelka. Ali bo neko ime postalo na trgu dobro sprejeta blagovna znamka, je odvisno od zadovoljstva z vsakim, tudi najmanjšim kontaktom kupca s katerimkoli vidikom poslovanja. Sploh ni nujno, da se kupec z izdelkom ali prodajalcem fizično sreča na trgu. Da ime izdelka nikoli ne bo postalo blagovna znamka, zadošča, da vaši komercialisti niso odzivni na telefonskih številkah, da je predstavitev izdelka na internetu slaba, da slabo rešujete pritožbe kupcev, da vaši prodajalci ne pozdravijo kupca ob prihodu v vašo trgovino in tako dalje. Skratka, kakovost vašega poslovanja na vseh ravneh je nujno potreben pogoj, če želite iz imen izdelkov ustvariti močne blagovne znamke.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *