Meje so samo v naših glavah

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 12.03.2007

»Na konferenci v Londonu smo plačali za predstavitev svojih rešitev in izkazalo se je, da jih imamo edini na svetu«, nam je v zanimivi in poučni zgodbi povedal Čedomir Jakovljević, prvi mož podjetja Infotehna.


Čedomir Jakovljević: »Šele na konferenci v Londonu smo spoznali, da smo si meje postavljali sami v svojih glavah. Ko smo to omejitev premagali, so se stvari začele hitro razvijati.«

Ko je Christiane Bernard, voditeljica enega izmed sektorjev Generalnega direktorata Evropske komisije za industrijo in podjetništvo, januarja za en teden obiskala novomeško podjetje Infotehna, je na novinarski konferenci presenečena dejala: »V Bruslju sem imela občutek, da grem v zelo malo podjetje na repu Evrope, vendar sem presenečena nad strokovnostjo. Prišla sem v odlično tehnološko podjetje, ki je zelo dobro organizirano in ima dobro usposobljene zaposlene.«  

Christiane Bernard ni mogla verjeti, da lahko nekje na repu Evrope razvijajo računalniške rešitve za elektronsko upravljanje dokumentov in postopkov in da jih prodajajo Leku, Krki, Plivi, tudi farmacevtskim podjetjem v Veliki Britaniji, Nemčiji, Združenih državah Amerike in drugih državah. V Infotehni so lani s 36 zaposlenimi ustvarili 2,55 milijona evrov prihodka, od tega več kot polovico z izvozom.  

Ko premagaš strahove, se odpre 
 
Solastnik in direktor podjetja Čedomir Jakovljević je povedal poučno zgodbo o tem, kako so začeli prodajati na zahodne trge. V Infotehni so najprej računali na trge nekdanje Jugoslavije in Vzhodne Evrope, potem pa se je leta 2001 po elektronski pošti za njihove storitve začel zanimati General Electric. Njihova enota za vlaganje tveganega kapitala je iskala rešitve za podporo registracijam medicinske opreme za eno izmed podjetij v svoji lasti. Po srečanju v Londonu so jim predstavniki General Electrica rekli, da je Infotehna zanje premajhna. »Takrat smo 'zastrigli' z ušesi in si rekli: poskusimo še kaj drugega, če menijo, da je naša edina ovira majhnost. Prijavili smo se na strokovno konferenco v Londonu in plačali deset tisoč funtov, da smo lahko predavali o svojih rešitvah. Po predstavitvi smo opazili, da smo govorili o nečem, čemur udeleženci sploh niso mogli slediti. Rešitve so bile tako napredne, da jih ni še nihče uporabljal,« opisuje pot na svetovni trg Jakovljević. Po konferenci so jih poklicali iz največjega nemškega generičnega farmacevtskega podjetja Ratiopharm. Nemci so jih nato trikrat obiskali v Novem mestu, do podrobnosti pregledali podjetje in poslovanje ter sklenili posel. »Ko smo jih peljali na ogled rešitve v Plivo, sem jim rekel, da jim bom pokazal staro različico izdelka, ki je nekoliko okorna, in da že razvijamo boljšo, oni pa so rekli: 'Mi česa takega sploh še nismo videli. Tega nihče ne dela'.«

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *