Mehika – država priložnosti

Avtor: Nataša Gjura | Objava: 09.02.2009

Mehika z več kot sto milijoni prebivalcev in odlično geografsko lego zagotavlja dostop do trgov držav Severne in Latinske Amerike. Mehiški trg bo v prihodnosti zagotovo vse bolj rasel, a kljub temu se le redka slovenska podjetja odločajo za poslovno sodelovanje z njo.


(i-StockPhoto)

Trgovinski odnosi med Slovenijo in Mehiko so zelo skromni, a se iz leta v leto povečujejo in so lansko leto dosegli skoraj 41 milijonov evrov. Od tega je bilo slovenskega izvoza za 33 milijonov, uvoza pa zgolj za osem. Največja težava za skromno sodelovanje med Mehiko in Slovenijo je predvsem pomanjkanje informacij o mehiškem in slovenskem trgu in nepoznavanje možnosti.  

Odprt mehiški trg
 
 
Po nekaterih napovedih bo Mehika do leta 2050 peto največje gospodarstvo na svetu. V zadnjih dvajsetih letih je mehiško gospodarstvo šlo skozi proces sprememb, ki so se odražale predvsem v stabilnem makroekonomskem položaju države, privatizaciji in liberalizaciji mehiških trgovinskih odnosov s tujimi partnerji. »Mehiški trg je zelo odprt, Mehika ima z drugimi državami sklenjenih največ prostotrgovinskih sporazumov, kar 44 na treh celinah, tako da se tudi naša slovenska podjetja odločajo tam postavljati svoje proizvodne obrate,« pojasnjuje Marko Jare iz Gospodarske zbornice Slovenije, ki je v mesecu novembru organizirala obisk gospodarske delegacije v Mehiki. Marko Jare poudarja, da je Mehika zelo odprta za tuje investitorje, med drugim imajo tudi podjetja, ki prihajajo iz praktično neznanih držav, kot je Slovenija, veliko možnosti za poslovanje. Ni pa odprt le trg, takšno je tudi tamkajšnje prebivalstvo. »Mehičani so izredno odprti za nove produkte in si želijo vedno poskusiti kaj novega,« pravi Marko Voljč, častni konzul iz Konzulata Združenih Mehiških držav. Njihovo poslovanje je zelo profesionalno in zato podoben odnos pričakujejo tudi od drugih. »Je pa res, da je njihovo poslovanje podobnejše mediteranskemu, in ne toliko zahodno evropskemu, zato se morajo podjetja, ki vstopajo na mehiški trg, pripraviti na takšno okolje,« še poudarja Voljč.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *