|
|
Medgeneracijsko sodelovanjeV zadnjih letih smo v podjetju zaposlili precej mlajših sodelavcev. Zdaj pa opažam, da je težko vzpostaviti sodelovanje med starejšo in mlajšo generacijo. Zdi se mi, da nas to ovira pri delu, saj ne pridemo do sinergij, ki bi jih stari in mladi lahko ustvarili skupaj. Kako se lotiti tega problema?
S področjem medgeneracijskega sodelovanja se srečujejo praktično v vsakem podjetju ali organizaciji. Na tem področju veljajo stereotipi že več tisoč let. »Današnja mladina je nemogoča! Danes so mladi leni, pasivni in neodgovorni. So tudi neambiciozni in nesamostojni. Pričakujejo, da jim bomo vse prinesli na zlatem krožniku.« Arheologi so napis s takšno vsebino našli že v starem Egiptu ter tudi v vseh poznejših zgodovinskih obdobjih: antični Grčiji, rimskem cesarstvu, srednjem veku. Z njim se torej arheologi in zgodovinarji srečujejo kot s stalnico, čeprav na prvi pogled vsebina deluje kot produkt zadnjega obdobja, kot sodobna vsebina. Soočanje z mladimi je tako stalnica vseh obdobij naše zgodovine. V podjetjih imamo danes sodelavce iz treh generacijskih obdobij (obdobja se lahko glede na posamezne avtorje razlikujejo za nekaj let):
- »baby boom« generacija, rojeni v letih 1943–1960
- generacija X, rojeni v letih 1961–1980
- generacija Y, rojeni v letih 1981–2000
Vsako generacijo opredeljujejo določene vrednote, razlike pa so seveda tudi med posamezniki iz iste generacije. Na te razlike vplivajo različni vzorci, s katerimi so posamezniki odraščali. Razlika je, ali imate sodelavca iz Y generacije, ki izhaja iz podjetniške družine, ali pa takšnega iz družine, kjer je vrednota stalna služba, npr. v šolstvu, banki ipd.
Pomembno je vedeti, da nobena generacija ni boljša ali slabša v primerjavi z drugima dvema. Vsaka ima svoje značilnosti, vrednote, prednosti in pomanjkljivosti. Kako torej v podjetju združiti in dosegati sinergije iz medgeneracijskega sodelovanja? Predlagam vam, da naredite delavnico iz medgeneracijskih razlik, na kateri boste zaposlene najprej razdelili v skupine glede na generacijo, ki ji pripadajo. Naloga posamezne skupine naj bo opredelitev ključnih značilnosti, povezanih z delom, ki so značilne za njihovo generacijo: pozitivne in negativne. Zatem pa naj opišejo tudi tiste, za katere menijo, da opredeljujejo drugi dve generaciji. Domača naloga naj vključuje tudi področja, kjer doživljajo občutke, da nastajajo zastoji za medgeneracijsko sodelovanje. Zatem naj skupine predstavijo svoje poglede. V nadaljevanju oblikujte mešane skupine, njihova naloga pa je poiskati poti za boljše skupno delovanje. Predlagam, da v to vključite strokovnjaka, ki bo moderiral potek delavnice. Po naših izkušnjah tak način velikokrat omogoča, da sodelavci »stopijo iz okvirjev stereotipov« in se zavejo, da so skupaj lahko močnejši. Spoznajo svoja močna in šibkejša področja, se med seboj bolj povežejo in lažje sodelujejo, morebitne zamere se zmanjšajo ali izginejo, s tem pa tudi lažje, hitreje in bolj kakovostno uresničujejo cilje podjetja.
|
|