Luka Gourmet – franšiza okusa in življenjskega sloga

Avtor: Nives Pahor | Objava: 12.12.2004

Luka Lesar, kuhar, dekorater in podjetnik, je svoji veliki zanimanji - uživanje v kuhanju in ustvarjanje lepega - povezal v enkraten in uspešen posel – in dve blagovni znamki.


Luka Lesar: »Najbolj vesel sem, kadar vidim, da drugi uživajo v tem, kar sem ustvaril.«

Luka Gourmet je zdaj že uveljavljena slovenska blagovna znamka v gastronomiji. V rubriki Franšize pa jo predstavljamo, ker odkriva tudi to, v Sloveniji dokaj zanemarjeno področje; ima že dva franšizna lokala. Ideja franšize temelji na kombinaciji prijetnega prostora in mediteranske in srednjeevropske kuhinje. Kot pravi njen lastnik in ustanovitelj Luka Lesar, ga ne zanima hitra širitev, temveč kakovost. Dejansko gre za razvoj ene prvih avtorskih blagovnih znamk in franšiz v kulinariki v Sloveniji, ki jih je ustvaril posameznik (kot je to v tujini) in so plod njegovega osebnega okusa.

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Luka Lesar je kuhar, dekorater in podjetnik in je v svojem podjetništvu združil svoji veliki zanimanji, prvo je uživanje v kuhanju, drugo pa ustvarjanje lepega, oboje ima približno 15-letno zgodovino. Vsako komponento pa je kronal s svojo blagovno znamko. Uživanje v kuhanju, samoizobraževanje, prijateljstva z lastniki restavracij v tujini, zlasti v Italiji, so prispevali k nastanku kulinarične blagovne znamke Luka Gourmet. Toda komponenta oblikovanja prostora je pri njem tako močna, da sta njegov občutek za lepoto in uživanje v urejenem okolju prispevala k nastanku še ene blagovne znamke - za trgovine s pohištvom in dekoracijami Life Style, ethno decor. 

Franšiza Luka Gourmet 

»Razvoj pravilnega poslovnega modela izhaja iz opazovanja in poznavanja trga, gostov ter prilagodljivosti celote na določen prostor,« pravi Luka Lesar. Tako je pod blagovno znamko Luka Gourmet razvil glavni kulinarični liniji, katerih glavni kuhar in ustvarjalec je on sam. Dve liniji je razvil zato, da loči visoko kulinariko od preproste vsakodnevne kuhinje.

- Prva linija je Lesar alla carte, ki je pojem ekskluzivne kuhinje, z recepti vrhunske kulinarike, in se lahko ponuja kot licenca. Je nekakšen permanentni »catering« s kuharji, ki so pridobili licenco visoke kuhinje. Licenca je primerna za dobro hotelsko restavracijo, ki želi imeti vrhunsko ponudbo jedi. Trenutno imata tak meni restavracija Pri vitezu, v kateri je tudi sedež gastronomije Luka Gourmet in visoke kulinarike Lesar alla carte, in še alla carte restavracija v Kavarni Evropa.  

Franšiza Luka Gourmet

Začetek franšize: leto 2000
Restavracije v franšizi: 2 (v Ljubljani)
Pogodba: individualni dogovor
Vstopna licenca: individualni dogovor
Več informacij: www.lukagourmet.com
- Druga linija je Luka Gourmet, ki pomeni vsakodnevno hitro prehrano, namenjeno širokemu krogu potrošnikov in jo ponujajo kot franšizo.  

Franšizing Luka Gourmet je rezultat opazovanja in pričakovanj trga. Lesar se je zanj odločil, ko je opazil, da so se zdeli gostom njegovi lokali zanimivi tako po notranji opremi kot gastronomsko, in ker, kot pravi, ni gostilničar, temveč podjetnik. Začel je uresničevati poslovni viziji - zadovoljevanje želja potrošnikov in uveljavljanje ter širitev posla.  

Tako je začel razvijati koncept franšiznih lokalov Luka Gourmet, ki se začnejo pri Cafeju, v katerem ponujajo sendviče in sladice, se nadaljujejo z Lunch Cafejem, v katerem lahko strežejo tudi kuhano hrano (juhe, testenine, jedi na žaru), z Bistrojem pašta Nona, ki je namenjen hitri prehrani v središču mesta, in Oštarijo pr' Noni, ki je v bistvu prava gostilna, le da za njo ne stoji vsa družina, temveč le vlagatelj oziroma franšizij ter Luka Gourmet »know how«. 

To so modeli franšiznih lokalov, ki jih lahko zainteresirani vlagatelj, franšizij, dobi v upravljanje.  

Kot pravi Lesar, franšiza Luka Gourmet išče le resne poslovne partnerje s primerno lokacijo, ki imajo materialna sredstva in so pripravljeni prevzeti vso odgovornost, ki jo zahteva blagovna znamka. Pri izboru franšizija je zato ključna resnost osebe ali podjetja, ki se za franšizo poteguje, kar pomeni, da ima materialno in moralno odgovornost in jamstvo. Lesar meni, da neustrezno podjetje lahko meče slabo luč na vso blagovno znamko, ki se je na trgu že izkazala kot uspešna.  

Sicer pa v sklopu franšizne pogodbe franšiziji dobijo ime, zasnovo, opremo, hrano in natančne menije. Tako je ponudba jedi v vseh franšiznih lokalih enaka. Prepletajo se mediteranska, srednjeevropska in eksotična kuhinja. Kdor pa si želi izbrane gurmanske visoke kuhinje, si lahko poskusi pridobiti še licenco Lesar alla carte, ki jo je mogoče vključiti v katero koli že obstoječo restavracijo. 

Iz konjička uspešen posel 

Veselje do kuhanja in prvo znanje iz kulinarike mu je posredovala babica, ki se je šolala v najboljši gospodinjski šoli na Dunaju. Z njo je začel kuhati že pri petih letih in že od malega je nekako vedel, da bo imel restavracijo.  

Splošno izobrazbo je pridobival na gimnaziji Poljane v Ljubljani. Kulinarične izobrazbe, kakršno je želel in kakršno mu je opisala babica, takrat pri nas ni bilo. Zanimala in privlačila ga je povsem drugačna kulinarika z več ustvarjalnosti. 

Prvi znani restavraciji v slogu njegove kuhinje in notranje opreme sta bili Kuhinja pri babici, ki jo je odprl s prijateljem leta 1994, ter leto pozneje Ošterija Špajza. Prej je imel lokale, ki so bili bolj znani med njegovimi prijatelji in znanci po dobri hrani in predvsem po inovativni kuhinji - že takrat v slogu danes priljubljenega Jamieja Oliverja.  

Začetki so bili precej zabavni, se spominja Lesar. Takrat so s kolesi na trgu iskali in prevažali šope začimb, zaradi katerih so jim celo sledili, ker niso vedeli, ali vozijo travo za kajenje, travo za zajce ali začimbe za kuhanje. Ko so pred dvanajstimi leti na ljubljanski tržnici vpraševali po rukoli, je bilo, kot bi vpraševali po zelo eksotični rastlini. Branjevke, njegove večne zaveznice, so se kar spogledovale, kaj je to. Ko so slišali, da iz solat in radiča kuhajo rižote, je bilo to pravo čudo, saj so rižote do takrat kuhali s teletino ali piščancem ... le po ljubljansko. 

Life Style ethno decor 

Ob kulinarični zgodbi je leta 2001 začel razvijati novo podjetniško zgodbo, blagovno znamko za trgovino - Life Style, Podeželski in mestni ethno decor, v kateri je Luka dekorater. Za to poslovno potezo se je odločil prav tako zaradi želja kupcev, ko je opazil, da vse več gostov vprašuje po njegovih pohištvu in okrasnih predmetih. V desetih letih so ti lokali pridobili veliko gostov, ki so uživali ne le v hrani, temveč tudi v prostoru. Tako se je začela nova poslovna zgodba, ki naj bi se, kot pravi Lesar, prav tako širila po sistemu franšizinga.  

Kar se je začelo iz bolšjega sejma s starimi stoli in starimi deskami, ki so jih zbijali po tleh, nadaljevalo z okraševanjem z izdelki, kupljenimi v trgovinah po svetu, je preraslo v samostojen posel. To je dekor, ki ga ne načrtujejo oblikovalci ali arhitekti in ne spada v nobenega od že poznanih slogov. Izvira iz etnologije okolja in pokrajine. Vključuje vse, kar ni eksotično ali tuje, kar pa je, kot pravi Lesar, za Slovenijo zelo širok pojem, saj ima Slovenija izjemno srečo, da je med mediteranskim in alpskim svetom. Torej vse, kar je mediteransko, alpsko in srednjeevropsko, spada v naš »life style ethno decor«. Trenutno imajo prvo trgovino v BTC Cityju v Ljubljani. Novo načrtujejo v središču Ljubljane. 

Kot pravi Lesar, vse v življenju temelji na zanimanju. Njegovo prvo zanimanje je gastronomija, drugo je lepota. Uspelo mu je združiti obe v uspešno poslovno formulo. Zdaj je njegova želja le to, da njegova franšizinga Luka Gourmet in Life Style ne bi v ničemer odstopala od podobnih že uveljavljenih zahodnih marketinških poslovnih rešitev.


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *