Lokal v centru ali nakupovalnem središču?

Avtor: Vito Komac | Objava: 08.11.2006

Odpirate lokal in omahujete med romantiko starega mesta in potrošniško gnečo nakupovalnega središča? Kakšen lokal bo uspel v centru in kakšen v nakupovalnem središču – glede na nakupovalne navade ljudi.


Še najbolj se odločamo za obisk nakupovalnih središč zaradi velikih samopostrežnih trgovin.

Ko se podjetniki odločajo, kje bodo vzeli v najem ali celo kupili prostore za svoje gostinske, trgovske ali druge storitvene dejavnosti, največkrat omahujejo med zelo visoko najemnino v nakupovalnem središču - kjer bodo sicer imeli velik obisk in lep prihodek, vendar tudi visoko najemnino - in nižjo najemnino z manjšim prometom v starem mestnem jedru. Kako se odločiti? Morda vam bo naslednje razmišljanje pomagalo, da boste za svojo dejavnost laže našli primerno okolje.  

Čemu dajejo prednost potrošniki? 

Pred dvema letoma sem raziskal, čemu dajejo potrošniki prednost pri nakupovanju, zakaj nakupujejo v starih mestnih jedrih oziroma obrobnih nakupovalnih središčih. To je bil le del raziskave, ki je temeljila tudi na »skrivnostnem nakupovanju« v vseh lokalih ožjega starega mestnega jedra, skupino ponudnikov in dodatno usposabljanje trgovcev, gostincev in tako naprej. Naročnik je bila slovenska mestna občina, ki se (kot vsa mesta) srečuje z odhodom kupcev iz starega mestnega jedra v obrobna nakupovalna središča, kar pomeni siromašenje ponudbe, zapiranje lokalov, neurejeno in neprivlačno staro mestno jedro, ki ne ponuja preživetja vse redkejšim vztrajnim ponudnikom, socialne in bivanjske težave stanovalcev mestnega jedra, upad turizma in tako naprej. Ugotovitve, ki jih bom predstavil v nadaljevanju, so rezultat te (pred)raziskave in so bile za naročnikovo snovanje obnovitve mestnega jedra zelo pomembne, uporabljene pa so bile tudi pri oblikovanju ponderjev pri ocenjevanju po načinu »skrivnostni kupec«. Res pa je, da so ugotovitve rezultat razmer v mestu X in jih nikakor ne moremo nekritično prenesti v drugo okolje oziroma mesto. 
 
Nekatere ugotovitve navajamo kot primerjalno tabelo prednosti in motivov (tabela 1).

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *