Kuba: trg se odpira, lačen je vsega

Avtor: Vlado Kadunec | Objava: 08.04.2013

Cigare, neustavljivi ritem salse in seveda Fidel Castro, ki je svoj otok v Karibskem morju v strastni zagnanosti za »komunistično stvar« sredi minulega stoletja neprodušno zaprl za kvarne kapitalistične oziroma zahodnjaške vplive, to je površno to, kar nas večina ve o Kubi.


Kuba se zadnja štiri leta svetovnemu trgu odpira počasi in previdno, njeni državljani pa so danes, po desetletjih izolacije, sestradani napredka in vsega, kar ponuja razviti svet.

 

»Kubanska zgodba je trenutno tako kompleksna in negotova, da jo je res težko opisati oziroma slovenskemu podjetniku svetovati, kako se prebiti na kubanski trg. Odkar je Raul Castro leta 2008 zamenjal legendarnega brata Fidela, se spremembe dogajajo na dnevni ravni, tako da so lahko danes povedane informacije jutri že zastarele,« nam je dejala večina od tistih nekaj Slovencev, ki tu delujejo na različnih področjih krajši ali daljši čas.

 

»Na Kubi sem bil kot vodja turističnih skupin že približno dvajsetkrat, a še nikoli nisem zaznal toliko sprememb kot v dveh lanskih obiskih. Odpiranje tujini oziroma sprostitvi zasebne podjetniške iniciative po vsej verjetnosti botruje dejstvo, da je dežela pred bankrotom, turizem pa je še edina panoga, ki poleg izvoza cigar in ruma prinaša nek otipljiv dobiček,« pojasnjuje Sašo Klep iz turistične agencije Shappa, ki slovenske turiste na Kubo vodi že dobrih petnajst let.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *