|
|||
Kriza enega, priložnost drugegaV vsaki krizi določene dejavnosti trpijo, druge pa doživljajo razcvet. Naša sodelavka iz Velike Britanije piše o najnovejših trendih, ki bodo verjetno prišli tudi k nam.
Svetovno gospodarstvo je zašla v recesijo, pesimisti pa svarijo, da bo gospodarsko stanje še slabše. Na drugi strani pa optimisti poudarjajo, da so mnogi velika bogastva ustvarili ravno v časih resnih gospodarskih kriz, saj uporabniki v težkih časih ne nehajo nakupovati, ampak v veliki meri le spreminjajo svoje uporabniške navade. Tudi v današnji krizi se nekateri zmagovalci že nakazujejo. Poglejmo, katerim trendom sledijo taka podjetja.
Veliki zmagovalci so nizkocenovni ponudniki
Medtem ko mnoge trgovske mreže dosegajo bistveno manjšo prodajo, pa imajo nekatere trgovske verige velike dobičke. Nizkocenovni trgovci, kakršni so na primer Aldi (slovenski Hofer), Lidl in angleška Morrisons in ASDA, si zelo zadovoljni manejo roke, saj se jim je v zadnjih nekaj mesecih prodaja povečala tudi za četrtino. Mnogi kupci so sprva previdno vstopili v trgovine, ki manj pozornosti namenjajo embalaži, domiselno postavljenim trgovskim policam in širokemu izboru blaga, zato pa lahko ponujajo nižje cene.
Kupci se seveda ne odpovedo kakovosti, ampak želijo prihraniti pri blagovni znamki. To dokazuje tudi nedavna študija o mleku, ki sta jo za Zvezo potrošnikov Slovenije izvedla dva laboratorija, ki sta analizirala 21 vzorcev trajnega in pasteriziranega mleka. Analiza je vse odvzete vzorce ocenila kot zelo dobre, najvišjo oceno glede okusa, barve in vonja pa je med trajnimi znamkami dobilo mleko češkega porekla, ki ga prodajajo v Intersparu, med polnomastnimi pa mleko nemškega porekla, ki ga prodajajo v nizkocenovnem Lidlu. Obe vrsti mleka sta bili med najcenejšimi v svoji trgovini.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|