|
|||
Koristna simpatičnostMali osebni dostavniki so med podjetniki priljubljeni tudi zato, ker jih lahko uporabljajo tudi za družinske potrebe.
Pravzaprav se je začelo z renaultom kangoojem. Iz klasičnega, škatlastega, a zelo praktičnega in vzdržljivega renault expressa je nastal simpatičen dostavni avtomobil, ki se je ljudem takoj usedel v srce tudi za povsem vsakodnevne družinske vožnje in ne samo za dostavo. Kangoo je praktično takoj, ko se je pojavil na trgu, dobil drsna vrata na boku za lažji dostop potnikov na zadnjo klop. Nastal je nov avtomobilski razred, ki ga še danes poskušajo stlačiti med enoprostorce tipa renault scenic, volkswagen turan, citroen C4 picasso … Ampak vsem, ki se vsaj malo na avtomobile spoznamo, tako razvrščanje ni pogodu. To je pač svoj, poseben in nekoliko nenavaden avtomobilski razred – »tovorni za prevoz ljudi!«
Kamor koli že te avtomobile tlačimo v statistiki, je jasno: vse več jih je, vse več jih ljudje uporabljajo za družinsko življenje in temu se seveda prilagajajo tudi proizvajalci. Kaj kmalu za kangoojem se je pojavil citroen berlingo, v Sloveniji najbolje prodajan tovrstni avtomobil. Vendar pa so imeli pri Citroenu kar veliko težav z »družinsko civilizacijo« berlinga. V začetku je bil mišljen kot dostavni avtomobil, ki ima tudi klop in prostora za pet potnikov, vendar samo s po enimi vrati na vsakem boku. Vendar je Citroenovce močno presenetilo dejstvo, da gre avto tako dobro v promet predvsem za »nedostavne« namene, kupci pa so hoteli lažji dostop do zadnje klopi predvsem zaradi otrok. Berlinga sta že v začetku izjemno dobro sprejeli laična in strokovna javnost – dobil je celo nekaj nagrad, najbolj pa so bili pri Citroenu ponosni na tisto, ki so jo dobili za obliko avtomobila. Objektivno gledano, si jo je berlingo tudi zaslužil.
Čeprav so pri koncernu PSA in Fiat združili moči pri lahkih dostavnih avtomobilih, so se tega razreda lotili vsak zase. Reči je treba, da je tudi fiat doblo na pogled prijeten, od vseh naštetih najbolj praktičen in edini s sedmimi sedeži. Na koncu se je v boj za kupce vključil tudi Volkswagen. Ti vedno na trg pridejo med zadnjimi (izjema je samo amarok) in vedno jim uspe narediti avto, ki se odlično prodaja. Kot da bi nekoliko počakali, videli vse napake tekmecev in naredili popoln avtomobil. Ja, dolgo smo čakali na novi caddy, ki mu pri Volkswagnu niso niti imena spremenili, smo pa zato dobili resnično dober avtomobil. Ni imel nobene napake, saj so že vse videli pri konkurenci, zaslovel pa je po vzdržljivosti in zanesljivosti. Prav te štiri avtomobile smo tudi dobili na preizkus. Renault kangoo
Snovalci tovrstnih avtomobilov morajo stremeti k dvema ciljema: avtomobil mora biti praktičen za dostavne potrebe (prostornina tovornega prostora, nosilnost), hkrati pa mora biti tudi dovolj simpatično oblikovan, da je všeč ljudem. Imeti mora ravne in čimbolj pravokotne stranice zadaj, od spredaj pa mora biti oblikovan tako, da ga tudi zahtevno žensko oko z veseljem pogleda. Torej se oblikovalci lahko igrajo s sprednjim in kabinskim delom, ki je namenjen potnikom, za zadnji del pa jim ostanejo zgolj podrobnosti, na primer kljuka za odpiranje vrat, luči ... Ko človek takole z vseh smeri pogleda kangooja, je lahko z delom oblikovalcev in snovalcev avtomobila zadovoljen. Avto je simpatičen, skorajda lep in praktičen. Jasno, da si lahko izberete tudi tovorni kangoo z le dvema sedežema in velikim tovornim prostorom, takega s prostorom za pet potnikov in ločenim tovornim prostorom ali povsem civilno-družinskega. Tudi med motorji lahko veliko izbirate. Na voljo so pravzaprav vsi, razen res ekstremno športnih (RS) motorjev. Kangoo premore 1,6-litrski bencinski motor z 78 kW oziroma s 105-imi konjskimi močmi in 1,5-litrskim dCi motorjem s kar štirimi stopnjami moči, od 50 kW (70 KM) vse do 76 kW oziroma 105 konjskih moči. Menjalnika sta dva: 5- in 6-stopenjski (zadnji samo z močnejšim dizelskim agregatom). Glede na velikost avtomobila in zmogljivosti motorjev so pričakovane tudi zmogljivosti in poraba. Skratka vse v mejah pričakovanj.
Avto je nekoliko višji od običajnih osebnih avtomobilov tega razreda, zato se pač sedi nekoliko višje. To je zaradi boljšega pregleda na promet zelo dobro.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|