|
|||
Koristi blagovne znamke podjetja kot delodajalcaPodjetja s svojo blagovno znamko ne nastopajo le na trgu izdelkov in storitev, temveč tudi na trgu dela. Poslovni ugled lahko izrabijo za pridobivanje kakovostnega kadra, kar je danes težava za vse več podjetij.Na prvi pogled se zdi, da podjetja v Sloveniji nimajo težav s pridobivanjem kadra. Na Zavodu za zaposlovanje so številni brezposelni, šolajoče se mladine je vse več, da o (družboslovnih) diplomantih niti ne govorimo. Kljub temu zasledimo tako večja kot tudi manjša podjetja, ki pravijo, da nikakor ne morejo najti ustreznega kadra. Razloge za to lahko iščemo v tako imenovanih deficitarnih poklicih, kjer je kader vse težje najti. Po drugi strani podjetja pri kandidatih pogrešajo delovne izkušnje, ustrezne sposobnosti, veščine, določene osebne lastnosti in podobno. Poleg tega se bodo podjetja v naslednjem in prihajajočih desetletjih srečala tudi s problemom starajočega se prebivalstva. Ta na delovnem mestu zahteva drugačne kadrovske prijeme kot mlajši kader.
Kako torej ukrepati pri vseh teh spremembah in kako pritegniti v svoje podjetje kader, ki ga je na trgu dela malo, a je ključen za našo dejavnost? Postanite zgleden delodajalec
Odgovor na to ponuja koncept blagovne znamke podjetja kot delodajalca (employer branding), ki se je v tujini začel razvijati na začetku 90. let. Podjetja s svojo blagovno znamko namreč ne nastopajo samo na trgu izdelkov in storitev, temveč tudi na trgu dela. V tem primeru govorimo o ugledu, ki ga podjetje kot delodajalec uživa med svojimi zaposlenimi in med potencialnimi kandidati za zaposlitev na trgu dela (med slednje ne sodijo zgolj brezposelni ali pripravniki, temveč tudi kandidati, ki so delovno aktivni). Če poenostavimo, gre za odgovor na vprašanje, kako zelo in zakaj si kdo želi delati pri določenem podjetju. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|