Kombinacija množičnega in nišnega

Avtor: Mojca Svetičič | Objava: 13.07.2004

Janez Benda iz Tentoursa razlaga delo v agenciji. Pravi, da je največja napaka turistične agencije ta, da stranki nekaj obljubi in se tega ne drži.


Janez Benda

Slovenski trg je v zadnjem desetletju doživel velike spremembe. Povečala se je mobilnost ljudi, stranke so čedalje bolj zahtevne, velike spremembe v poslovanju je povzročila tudi splošna razširjenost dostopa do interneta. Turistična agencija Tentours, ki obstaja na trgu že šestnajsto leto, svoje poslovanje uspešno prilagaja novim zahtevam.  

Janez Benda, lastnik in direktor Tentoursa, je prekaljen turistični maček. Po desetih letih dela v državnem podjetju je ustanovil turistično agencijo, eno od prvih zasebnih turističnih agencij v takratni Jugoslaviji. Osnovno načelo poslovne strategije Tentoursa je iskanje srednje poti med ponudbo za množice in specifično ponudbo, ki zadovoljuje posebne interese manjših tržnih skupin. »Ker smo komercialna ustanova, je prvenstveno merilo pri izbiri ponujenih turističnih artiklov zaslužek in ustvarjanje razlike v ceni.

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Dodana vrednost nišnih produktov je lahko večja od produktov množičnega turizma, lahko pa tudi manjša,« pravi Janez Benda in doda, da njihova agencija ne gradi identitete le na nišnih produktih, kot so organizacija obiska športnih prireditev (formula ena, nogomet, hokej), ampak s kakovostno celostno ponudbo. Poleg tega je slovenski trg je premajhen, da bi tržili le specialne aranžmaje za ozke tržne skupine, zato Tentours tako kakor večina slovenskih turističnih agencij, večino prihodka ustvari z množičnimi produkti.  

Majhnost slovenskega trga pa za seboj potegne še eno posledico. Informacije o slabih storitvah, precenjenih produktih in nekorektnostih agencij se med strankami razširijo strašansko hitro. »Stranke so iz leta v leto bolj zahtevne in pričakujejo veliko za čim manj denarja. Če hočete uspeti in se obdržati v naši branži, morate strankam v okviru danih možnosti zagotoviti čim boljši servis, korektne cene in pošten odnos. Če se dejavnosti lotevate na tak način, na kratek rok ni pretirano dobičkonosna, daje pa dolgoročne rezultate,« je prepričan Janez Benda, ki opozarja, da je največja napaka turistične agencije ta, da stranki nekaj obljubi in se tega ne drži. Nastale konflikte je treba reševati razumno in v korist stranke. »Vedno se moraš pravilno odzvati. Natančno moraš proučiti, kje je nastal problem in kakšen je njegov obseg. Do stranke je treba biti fer, pogledati, ali si kriv sam ali partner, in ji izplačati odškodnino,« pravi Janez Benda. Osnova za obračunavanje odškodnin je odškodninska lestvica, ki jo je sprejelo Združenje turističnih agencij Slovenije, Gospodarske zbornice in Urada za varstvo potrošnikov.  

Terntours ni le agentura - posrednik, ampak tudi organizator potovanj. Večino aranžmajev pripravijo v sodelovanju z receptivnimi agencijami, ki delujejo na turističnih lokacijah Direktno dogovarjanje s hoteli poteka le izjemoma, saj so relativno majhen partner, ki pri cenovnih pogajanjih ne doseže ugodnosti velikih receptivnih agencij.  

Na vprašanje, kaj naredi dobrega organizatorja, Janez Benda odgovarja: »Potrebuješ dober tim in zanesljive partnerje. To je osnova, vse ostalo pa pride samo od sebe.« Dober partner na turistični lokaciji je neprecenljiv za organizatorja in za posrednike turističnih potovanj. Ne eni ne drugi si zaradi širokega spektra produktov, ki jih ponujajo (med njimi je veliko takih, za katere se odloči majhno število kupcev), iz finančnih in kadrovskih razlogov ne morejo ogledati vseh ciljev potovanja, preveriti vseh hotelov in dodatne ponudbe. Čeprav so agencijam informacije o turistični ponudbi zaradi razširjenosti interneta dostopne bolj kakor kdajkoli prej, še vedno lahko zgodi, da so zavajujoče. »V naši branži se lahko zgodi marsikaj. Toda na splošno gledano zadeve delujejo normalno in kolegialno, obstajajo pa tudi določene varovalke. Navsezadnje smo ljudje v turistični branži eno veliko svetovno pleme, ki dobro razumemo drug drugega in vemo, da je najhuje to, da partner, za katerega se odločiš, ne drži danih obljub,« zaključi Janez Benda.


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *