Koliko znaša franšiznina

Avtor: Igor Pavlin | Objava: 09.09.2008



Razmišljamo o ustanovitvi franšize. Kolikšen delež prihodkov franšizorji običajno poberejo franšizojemalcem za skupni marketing in druge storitve. Ali lahko navedete razumen razpon? 

Žal ni preprostega odgovora. Pravzaprav gre za tri med seboj povezane sklope »pobiranja«, a ne bi smelo iti za podvajanje. Najprej gre za pristopnino – od neznatnega zneska pri novi ali pa preprosti samozaposlitveni franšizi pa vse do več sto tisoč evrov pri hotelih, restavracijah, nekaterih intelektualnih storitvah. Potem gre za investicijo v nepremičnine, tehnologijo, prvo polnitev (pri trgovini). Plačilo za storitve menedžmenta (ang. royalty) pa lahko obsega storitve franšizodajalca v obveznem paketu, à la carte oziroma oboje. Višina plačila za nobeno od teh storitev ne bi smela biti postavljena arbitrarno, zunaj poslovnega načrta. Tedaj ne more mimo elementov, kot so določila panoge, tržne značilnosti konkurence, razpoložljiva lastna in druga sredstva v dosegu franšizojemalca, vrednost trgovske/blagovne znamke na določenem trgu, izkušnje franšizodajalca, uspešnost dosedanjih franšizojemalcev, nenazadnje realni ocenjeni stroški za posamezno storitev in njihova kakovost in še kaj. 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *