Koliko stane dober seks?

Avtor: Anita Ivačič | Objava: 07.05.2014

Spolnost po psihologu Maslowu sodi med temeljne fiziološke potrebe človeka in je zaenkrat še vedno ključna za prokreacijo naše vrste. Čeprav je od seksualne revolucije v 60-ih letih minilo že pol stoletja, se ob besedi »seks« še vedno zdrznemo. Ne, ne pišemo o pri nas nelegalni prostituciji, temveč nas zanima, ali se da z erotičnimi pripomočki zgledno zaslužiti.


Iris Trstenjak: »Ključno, kar smo pridobili s kampanjo na platformi Indiegogo, so kontakti in tudi potencialni distributerji, s katerimi zdaj sodelujemo.«

Ko mlada diplomirana oblikovalka materialov in podjetnica Iris Trstenjak predstavlja svoj inovativen, ročno oblikovan leseni izdelek, se občinstvo v rahli zadregi nasmiha; nič čudnega, saj gre za izdelek, namenjen ženskim in tudi moškim spolnim užitkom - leseni dildo. »Vse se je začelo iz radovednosti. Rada delam z lesom, vedno sem nekaj počela v delavnici, predvsem leseni nakit, želela pa sem si tudi lasten dildo, ki ne bo tako umeten, plastičen. Zato sem izdelala svojega iz lesa. Odlično se je izkazal! Tudi prijateljice so si želele takšnega. Nekaj sem jih izdelala za darila  Tako se je začelo. Nato sem se opogumila in izdelek lani prijavila na Mesec oblikovanja v Ljubljani, kjer je bil odziv odličen.« Posledica tega je bila, da so se lotili izdelave in se usmerili v razvoj podjetja DeeLeeDoo, v katerem je poleg lastnice kot mojster v delavnici dejaven še njen fant Miha. Ali se je ob razvoju »hude konkurence« - lesenih dildov počutil zapostavljenega? »Sploh ne, ve, da jim izdelujem, ker mi je tako delo všeč. Moram pa priznati, da ideja o lesenih dildih moškim na splošno ni všeč, kar razumem,« smeje doda.

 

»Oblike so nastajale spontano, po občutku. Želela sem lepe linije, brez izrazitih oblik falusov, predvsem pa, da so izdelki uporabni, da res lepo tečejo in niso samo umetniški predmeti. Veliko sem testirala sama, tudi prijateljice, ki so svetovale, kje naj malo 'popilim'; s tem ni bilo težav,« Trstenjakova opiše razvojno fazo. »Več težav je bilo z nabavo lesa, ki ga je v Sloveniji težko dobiti, zato ga kupujemo predvsem v Avstriji, in s testiranjem ustreznega naravnega, a vendar trpežnega in vodoodpornega premaza. Pridobili smo vse potrebne certifikate, da je izdelek človeku in okolju prijazen.«

 

Podjetje DeeLeeDoo je zagonska sredstva zbralo z množičnim financiranjem. »Z lastnimi prihranki sem kupila nekaj nujnih strojev, da smo lahko izdelali prve dilde. Nato smo potrebovali začetni kapital, da bi lahko kupili opremo za zagon proizvodnje. Za platformo Indiegogo smo se odločili, kar ni čakalne dobe za odobritev projekta in omejitev glede vsebine. Glede na to, da ponujamo erotične izdelke, nismo bili prepričani, ali bi nas na Kickstarterju sprejeli. Ideja je bila 'vroča' in želeli smo čim prej ponuditi prodajo. Kljub temu, da nam ni uspelo zbrati 10 tisoč dolarjev, kolikor smo si zadali, smo bili s kampanjo zadovoljni. V mesecu dni nam je uspelo zbrati 4 tisoč dolarjev, s čimer smo pokrili stroške mednarodne registracije znamke, kupili les in še nekaj manjših stvari. Ključno, kar smo pridobili s kampanjo, so kontakti in tudi potencialni distributerji, s katerimi zdaj sodelujemo.«

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *