Koliko je vredno podjetje

Avtor: Igor Kadunc | Objava: 06.06.2008

Določanje vrednosti podjetja ni enostavno. S pomočjo bilanc sicer lahko izračunamo statično vrednost, a ne smemo pozabiti na pomembnost dinamične vrednosti.


(i-StockPhoto)

Konkurenca (globalizacija) in staranje sta zakonitosti, ki se jima ni moč izogniti. Oboje presenetljivo med drugim pripelje do istega vprašanja: Koliko je vredno podjetje? Morda malo hecno, vendar je res. Toda po povsem različnih poteh.  

Enostavnejša pot je povezana s staranjem. Naj smo še tako uspešen podjetnik, to ne bo ustavilo procesa staranja. In z njim povezanim samospraševanjem, ali se bom res do smrti ukvarjal s svojim poslom. Ali res v poslu toliko uživam, da bi želel to početi, ko bom star, ko me bodo napadle bolezni? Ali pa bi morda na stara leta užival v toplicah, toplih krajih in žel sadove svojega dela. Če vaše podjetje ni postalo družinsko v smislu, da že imate naslednika, ki bo naprej razvijal podjetje, je resen izhod pogosto le prodaja. In tedaj se vprašamo: Koliko pa je moje podjetje sploh vredno?  

Kar se pa tiče večnosti konkurence, stara modrost pravi: Če sovražnika ne moreš premagati, se mu pridruži. V poslovnem svetu bi rekli kupi. Morda je na trgu kakšno podjetje zaradi zgoraj opisanega primera staranja, morda zaradi kakšne nesreče vodilnih, razprtij med podjetniki, ali pa iz preprostega razloga, da bi na drugem lokalnem trgu raje nastopili z že obstoječim ponudnikom (storitev), kot pa razvijali svojo podružnico in si medsebojno konkurirali. Tudi v poslovnem svetu bi lahko uporabili nekoliko staro pravilo za najstarejšo obrt: Vsa podjetja so naprodaj, le denarja je premalo!

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *