Ključne so notranje inovacije

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 10.03.2006

Oria computers slovi po inovativnosti, vendar so novi izdelki samo zunanji izraz notranje inovativnosti, inovativnosti v procesih in načinu upravljanja. Zaradi tega se je Sonja Klopčič, nekdanja solastnica podjetja tudi odločila, da postane samo direktorica.



Kako ustvariti inovativno podjetje? Lahko vpeljete enega od uveljavljenih modelov spodbujanja inovativnosti in ga vtepete v glavo vsem zaposlenim. Obstaja pa učinkovitejša pot: obdajte se z dinamičnimi sodelavci, ki ljubijo spremembe, vidijo osebni izziv v iskanju novih rešitev in so pripravljeni sprejemati tveganje. 

Pravo vodstvo s pravimi sodelavci dela čudeže. Zgled takega podjetja je zagorska Oria computers. Pred kratkim jim je zasavska območna gospodarska zbornica podelila že četrto leto zapored zlato priznanje za najboljšo inovacijo leta. Oria computers je ob velikem podjetju Eti edino podjetje, ki je v zadnjih desetih letih prav vsako leto prijavilo najmanj eno inovacijo na to tekmovanje.  

Direktorica Orie computers Sonja Klopčič pojasnjuje, da vsako leto razvijejo vsaj en nov izdelek. Vendar to nikoli ni bil formalni cilj podjetja. »Tega nam ni treba nikjer zapisati, ne v vizijo, ne v strategijo. Da vsako leto razvijemo nekaj novega, je za nas samoumevno.« V vizijo podjetja so zapisali le to, da bodo s svojim znanjem in tehnologijo pomagali spreminjati podjetja svojih strank in se pri tem zabavali. Med nadarjenimi kandidati torej iščejo take sodelavce, ki jih nenehno iskanje boljših rešitev predvsem zabava. »Zadnjič nam je neka gospa rekla: 'Saj vi bi umrli, če bi vam prepovedali inovirati'. Mi smo res zelo razvojno usmerjeno podjetje; razvoj, spremembe in izboljšave so gonilo našega podjetja,« trdi direktorica Orie computers.

Sonja Klopčič

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *