Kdo investira v tujini?

Avtor: Martina Budal | Objava: 05.01.2013

Kako na razmere v Sloveniji gledajo tuji investitorji, ki poslujejo pri nas, že več let raziskuje Center za mednarodne odnose Fakultete za družbene vede. Tokrat pa so predstavili tudi podatke o neposrednih tujih investicijah slovenskih podjetij.



Morda je presenetljivo, da največji delež podjetij, ki investirajo v tujino, prihaja iz vrst malih in srednjih podjetij. Le 12 odstotkov podjetij, ki ima podružnice tudi v tujini, namreč zaposluje več kot 500 ljudi. Konec leta 2011 so slovenska podjetja imela za dobrih 6 milijard evrov izhodnih tujih neposrednih investicij, kar je nekoliko manj kot leta 2008. Gospodarska kriza je v tem obdobju oklestila tako število podjetij, ki investirajo v tujino, kot število zaposlenih v njih in prodajo, ki je od leta 2008 upadla za 13,7 odstotka.  

Povprečno podjetje, ki investira v tujino, ima tam 2,6 enote na dveh do treh različnih trgih. Njihov glavni motiv za investiranje na tujem trgu je iskanje novega trga, bližina kupcev, doseganje ekonomije obsega, razpršitev tveganja in sledenje strankam. Za več kot tri četrtine podjetij je prodajni trg, kjer imajo podružnico, glavni trg. 

V tujino gredo nadpovprečno inovativni 

Za investicije v tujino se odločajo najbolj prodorna podjetja, zato ni neobičajno, da dosegajo nadpovprečne rezultate pri dodani vrednosti na zaposlenega, stroških dela, usposobljenosti zaposlenih in donosnosti kapitala. Prav tako so nadpovprečno inovativna in veliko vlagajo v raziskave in razvoj. Tako povprečno v raziskave in razvoj vložijo 4,8 odstotkov prihodkov, skoraj dve tretjini pa imata lasten razvojni oddelek. Kot je pojasnila dr. Andreja Jaklič, je za podjetja, ki se odločajo za investiranje na tujem trgu, pomembno, da imajo zaposleni prava tehnična znanja, pa tudi da so usposobljeni za upravljanje in komunikacijo, zaželene pa so tudi predhodne izkušnje.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *