Kdo hrani delovno knjižico

Avtor: | Objava: 11.06.2004



Delodajalec mora pri sklenitvi pogodbe o zaposlitvi od delavca pridobiti delovno knjižico. Kdo pa za ta dokument skrbi in kdo je zanj odgovoren? V nadaljevanju predstavljamo osnovne obveznosti delavca in delodajalca v zvezi z delovno knjižico!  

Delavec mora pred sklenitvijo pogodbe o zaposlitvi pri pristojni upravni enoti pridobiti delovno knjižico. Knjižico mora delodajalcu izročiti ob sklenitvi pogodbe, čeprav delo dejansko nastopi šele kasneje in ne že s podpisom pogodbe o zaposlitvi. Delodajalec mora delavcu izdati pisno potrdilo o prejemu delovne knjižice. Delovna knjižica nato ostane v hrambi pri delodajalcu, vendar pa jo je delodajalec dolžan izročiti delavcu, če delavec to zahteva in podpiše potrdilo o prejemu.  

Po prenehanju pogodbe o zaposlitvi je delodajalec delavcu delovno knjižico dolžan vrniti proti potrdilu o prejemu. Če delodajalec delavcu knjižice v roku 30 dni ne more izročiti neposredno, jo mora poslati upravni enoti, na območju katere ima delavec stalno prebivališče oz. upravni enoti, ki je knjižico izdala, če ne ve za stalno prebivališče delavca.  

Zakon predpisuje denarne kazni za delodajalca, ki delavcu na njegovo zahtevo ne izroči delovne knjižice med trajanjem delovnega razmerja oz. mu je ne izroči ob prenehanju pogodbe o zaposlitvi. 

PRAVNI VIR:
Zakon o delovnih razmerjih
(UL RS 42/2002)

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *