Kdaj prodati pod lastno ceno?

Avtor: Igor Kadunc | Objava: 07.12.2009



Bralec nas je po telefonu spraševal, kaj storiti z osnovnim sredstvom (nepremičnino), ki jo želi prodati, a zanjo ne iztrži toliko, kot je po njegovem vredna. Takoj jo lahko proda le, če ceno postavi pod lastno ceno. 

Pravemu podjetniku se trga srce, če mora kaj prodati z izgubo, kaj šele če bi moral prodati nekaj pod pragom pokritja variabilnih stroškov. Pa vendar je včasih tudi to dobra odločitev. 

V teh časih smo lahko dostikrat prebrali, da recimo cene stanovanj ne morejo pasti še bolj, kot so, ker so cene za zemljišče, opremljanje in gradnjo tako visoke, da pod določeno ceno (recimo 2000 evrov za kvadratni meter) ne morejo pasti. In to so bili čisto resni zapisi resnih ljudi. Teorijo, da ceno določata ponudba in povpraševanje, so zamenjali za teorijo, da ceno določajo produkcijski stroški.  

Podjetja se za prodajo izdelkov pod lastno ceno navadno odločajo iz dveh razlogov. Prvi je realno pričakovanje dogajanj na trgu. Če na primer veste, da bodo cene v prihodnosti dalj časa padale, potem je morda smiselno nepremičnino prodati že danes. Drugi razlog pa je neugodna sestava virov sredstev, s katerimi financiramo podjetje. Ta drugi razlog je celo dominanten. Dejstvo je, da je velika večina ponudnikov trajnejših izdelkov oziroma osnovnih sredstev te večinoma financirala s kratkoročnimi krediti. Vsi krediti pa zapadajo, kratkoročni prej kot v enem letu. Tako imajo takšna podjetja dilemo, ali naj prodajo pod lastno ceno. Pa vendar je povsem možno, da bi bil tak posel za podjetje koristen. Kratek izračun pokaže, da se bo vaša lastna cena v enem letu samo zaradi obresti in dodatnih bančnih stroškov povečala za približno desetino, a hkrati še nimate zagotovila, da boste po enem letu izdelek ali nepremičnino lahko prodali.  

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *