|
|
Kakšna je dobra vizitkaČe vam vizitka ne pomaga vzbuditi zaupanja in pospešiti prodaje, zakaj jo potem imate? Sedem nasvetov, da bo vizitka postala vaše učinkovito marketinško orodje.»Vizitka je papirček s kontaktnimi podatki. V navadi je, da jo imamo vsi. Je manj pomemben del podobe podjetja. Ko mi jih zmanjka, jih naročim v najbližji tiskarni ali pri znancu oblikovalcu.« Poslovnež, ki tako razmišlja, ima zagotovo slabo vizitko in težave pri navezovanju pozitivnega stika s kupcem. Kako razmišljate sami?
Vizitka je poziv k navezovanju stika Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. ... in ne seznam kontaktnih podatkov! Je vaša prva predstavitev bodočim strankam in kupcem. Je vaše ogledalo. Če je pravilno pripravljena in predana, lahko pomeni močno tržno ali prodajno orodje. V primerjavi s preprostimi vizitkami pretekle dobe z golimi kontaktnimi podatki je današnja vizitka oglas, ki prodaja vas in vaše podjetje. Dobra naredi močan vtis, vzbudi zaupanje do njenega lastnika in željo po sodelovanju z njim. Prejemniku dvigne obrvi, ga spodbudi k podrobnem pregledu obeh strani in spodbudi k navezovanju stika.
Veliko današnjih vizitk ne izkorišča svojega tržnega potenciala. Zaradi suhoparnosti, nejasnosti ali preobloženosti končajo v košu ali pa živijo nekaj minut do vpisa v elektronsko zbirko podatkov. Veliko vizitk nima niti najmanjše možnosti za dober vtis, saj je bilo pri pripravi storjenih preveč napak. Napake, ki vas stanejo dobrega vtisa
Najpogostejše napake vizitk slovenskih poslovnežev so tako pogoste, da pomenijo neke vrste standard ali povprečno merilo. Tiste vizitke, ki se spodnjim napakam izognejo, pustijo neskončno boljši vtis, tudi če same po sebi niso nič posebnega. Vizitka je preobložena s podatki Ko razmišljajo o vsebini vizitke, se zdi nekaterim vse zelo pomembno: znak, kontaktni podatki, ime, funkcija, slogan, opis prodajnega programa ... Če »pomembnost« oblikovalec prevede v »velikost«, dobimo do konca popisano prednjo stran vizitke, ki odbija ali celo onemogoča branje. Tragično pri večini takih vizitk je to, da je zadnja stran prazna. Končni vtis: nasilen prodajni nastop, slaba organizacija v podjetju. Ni razvidno, kaj podjetje počne in za koga Neprimerno je pričakovati, da bo prejemnik vizitke vedel ali si zapomnil, kaj ponujate in s čim se ukvarja podjetje. Včasih je dejavnost očitna že iz imena podjetja, v večini primerov pa ne. Pri tem nimam v mislih opisov tipa »proizvodnja, trgovina, storitve in inženiring« in podobnih, ampak kratek opis, kaj podjetje omogoča in komu.Končni vtis: zmeden lastnik vizitke, nejasna pozicija podjetja, nezanesljivo poslovanje. Ni razvidno, zakaj naj bi vas prejemnik poklical Ponovimo še enkrat: vizitka je poziv k navezovanju stika, ne seznam kontaktnih podatkov. Nihče ne more pričakovati, da bo telefon zvonil ves dan samo zaradi napisane telefonske številke. Če želite, da vas prejemnik vaše vizitke pokliče, ga morate spodbuditi k temu in mu dati konkreten razlog za klic - ali pa bo to storila konkurenca. Kako lahko to naredite, si preberite v nadaljevanju. Končni rezultat: nezainteresiran prejemnik brez želje po sodelovanju. Slaba kakovost oblikovanja, tiska in papirja Zaradi male velikosti in stroškov izvedbe se veliko poslovnežem zdi, da mora tudi priprava vizitke biti kratka in poceni. Posledica tega so nečitljivo ali neprimerno oblikovanje, izbira pretankega ali preobčutljivega papirja in bled ali nenatančen tisk. Končni vtis: poslovna brezbrižnost, površnost in nezanesljivost lastnika vizitke, nespoštovanje prejemnika. Kako pripraviti učinkovito vizitko?
Vizitka je stisk roke, ki ostane vašemu sogovorniku v spomin. Storite vse, da bo izžarevala vašo profesionalnost in naravnanost k zadovoljevanju kupčevih želja. 1. Osnovne zahteve Bistvene informacije na vizitki morajo biti jasne in berljive, prejemnik jih mora zlahka najti. Predvsem to velja za ime, telefon in e-poštni naslov. Praktično je ločiti podatke o podjetju od podatkov o lastniku vizitke, ni pa nujno. Ne podlegajte želji po atraktivnem oblikovanju vsake podrobnosti – če vizitka ne bo berljiva, ne bo prebrana. Ne otežujte prejemnikovega življenja s prevelikimi formati, ki jih ni moč hraniti v standardnih mapah. Na prvi ali zadnji strani pustite dovolj prostora, da bo moč na vizitko kaj napisati. Zadnja stran naj ne vsebuje kontaktnih podatkov. 2. Uporabite tudi zadnjo stran Opazujte ljudi, ko prejemajo vizitke – skoraj vedno bodo pogledali, če je še kaj na drugi strani, čeprav bo v večini primerov vanje zazijala praznina. Preobložiti eno stran vizitke in pustiti drugo stran prazno, je neodpustljiv greh. Zadnja stran je idealna za kratek opis koristi sodelovanja z vami ali za poziv k navezavi stika. Kaj lahko prejme tisti, ki vas pokliče? Ne razmišljajte o tem, da ta stran morda ne bo vidna v rolodexu ali mapi, veliko pomembneje je, da naredi zelo močan vtis med samo predajo. 3. Napišite razlog za stik in sodelovanje z vami Klasična usoda vizitk je »pregled in met v koš« ali »pregled, prepis in met v koš«. Redke srečnice se še mesece valjajo v predalu, najvišjim izbrankam pa je dodeljen prostor blizu oči, v rolodexu ali mapi. Vizitka je prodajno orodje kot na primer oglas ali prodajna brošura. Ima svoj namen (poziv k navezavi stika) in tudi zanjo velja, da se ne bo zgodilo nič, če na njej ni poziva k akciji. Premislite, kakšen problem lahko reši ali kaj lahko dobi prejemnik, če vas pokliče. Nato to napišite, po možnosti na zadnjo stran, kjer je dovolj prostora. 4. Na vizitki naj bo vaša fotografija Večina vas je videla malo ali nič vizitk s fotografijo lastnika, zato so se vam zdaj široko odprle oči od začudenja. Koristi so lahko številne. Največja je gotovo, da boste ustvarili zelo oseben in človeški stik, ki je velikokrat pogoj za uspešno poslovanje. Kupec se bo veliko prijazneje pogovarjal po telefonu ali vam pisal e-pošto, če si vas bo predstavljal, kot pa če ste zanj eden od brezizraznih prodajalcev. Na sestanku vas bo kupec prepoznal, tudi če vas še nikoli ni videl. Slika bo izjemno povečala možnost, da si prejemnik zapomni vas in vašo vizitko, še zlasti tistim, ki imamo zelo slab spomin za ime ali obraz. Če imate navado najprej poslati pismo z vizitko, potem pa se dogovoriti za sestanek, je takšna vizitka odličen uvod v živo spoznavanje. Obstaja tudi nekaj slabosti uporabe slike na vizitki. Vizitke bodo malce dražje, ne samo zaradi dražje priprave za tisk, temveč tudi zaradi stroškov izdelave dobre fotografije. 5. Pustite bralcu dihati Ne preobložite vizitke z vsemi možnimi informacijami, vsaj ne njene prve strani. Okoli bistvenih podatkov pustite nekaj praznega prostora, da »zadihajo«, postanejo vidnejši in pomembnejši. Če hočete povedati veliko, preselite večino prodajno naravnanih informacij na zadnjo stran, osnovne kontaktne podatke pa zberite na prvi strani. Ne bojte se, da bo zadnja stran ostala neopažena! 6. Uporabite debelejši in trdnejši papir Čvrstost in teža vizitke pustita pomemben vtis pri prejemniku. Težji kot bo papir, boljši vtis bo pustila vizitka. Tiskar naj vam odreže prazne vzorce vizitk iz 300- do 350-gramskega papirja, da boste laže ocenili otipni vtis. Pri tem ne pretiravajte z lepenko ali celo kovinskimi vizitkami. Trgale vam bodo žepe, prejemniki pa bodo komaj čakali, da jih odložijo. 7. Povečajte trajnost vizitke Še tako pazljivo pripravo lahko spridi izvedba, zaradi katere vizitka deluje kot rabljena. Poleg omenjene izbire kakovostnega in čvrstega papirja obstaja več načinov, ki podaljšajo trajnost vaše vizitke. Z oblikovalcem ali tiskarjem se posvetujte o uporabi kakovostnih lakov, plastifikaciji in zaobljenimi vogali. Za nič na svetu ne uporabite vizitk iz tiskalnikov, ker je večina občutljiva že na dotik s potnimi prsti. Skrivnosti uporabe vizitk Kako je moč še povečati učinkovitost vizitk? Spodaj je razkritih nekaj skrivnosti uspešne uporabe. Predaja vizitke Način, kako predate vizitko, je veliko pomembnejši od same vizitke. Vzemite si čas in ne hitite. Pokažite spoštovanje do lastne vizitke in s tem do samega sebe. Če, denimo, predate vizitko z obema rokama, lahko to naredi izjemno močan vtis na prejemnika. Ustvarili boste vtis, da predajate nekaj zelo pomembnega. Če ne najdete dobre priložnosti za predajo vizitke nekomu, ki bi bil lahko zelo pomemben kupec, ga prosite za njegovo. Zelo verjetno vas bo vprašal, ali mu lahko v zameno daste svojo vizitko. Sprejemanje vizitke Ko sprejmete tujo vizitko, si vzemite trenutek in jo poglejte. Pripomnite kaj prijaznega. Pazljivo jo spravite v svojo škatlico za vizitke. Skrb, ki jo posvečate vizitki partnerja, odraža skrb, s katero se boste posvečali poslovnemu odnosu v prihodnosti. Organizacija vizitk Takoj ko je to mogoče neopazno narediti, napišite nekaj opomb na prejeto vizitko. Pripišite datum, spoznavni dogodek, interesna področja, fizične ali vedenjske posebnosti ali katerokoli drugo pomembno informacijo. Napišite to takoj, preden pozabite. Pomembnost kupca ali osebe si označite s črkami A, B ali C, kjer je A najpomembnejši, C pa najmanj. Če uporabljate elektronsko zbirko podatkov o kupcih, vanjo pozneje prepišite vse pripisane informacije. Slaba in dobra vizitka staneta enako Vizitka je v primerjavi z vsemi drugimi prodajnimi orodji zelo poceni. Med slabo in dobro vizitko zato ni pomembne cenovne razlike, razlika je le v času, ki ga posvetimo pripravi vsebine. Vizitka sodeluje pri navezovanju prvega stika in ustvarjanju prvega, najpomembnejšega vtisa. Zato je odveč razmišljati, kaj se splača ali ne, koliko vizitk še imamo v predalu in kdaj si bomo lahko privoščili nove. Pravi čas za pripravo najcenejšega prodajnega orodja je zdaj! |
|