Kako se ne smete predstaviti na internetu

Avtor: Robert Rolih | Objava: 10.11.1999

Kako se izognete osmim najpogostejšim napakam, ki odganjajo obiskovalce spletnih strani.



Dejstvo je, da velika večina podjetij s predstavitvami na internetu izgublja denar. Stroški, ki jih imajo s svojim spletnim mestom, so pač večji od dobička, ki ga imajo pri prodaji izdelkov prek interneta. Tem podjetjem se maščujeta pomanjkljivo znanje o trženju prek interneta in slaba podpora, ki jo dobivajo od svojih oblikovalcev spletnih strani.

Večina manjših podjetij namreč oblikovanje strani prepusti kar podjetju, kjer imajo zakupljen prostor na strežniku. Žal pa imajo ta podjetja zelo malo znanja iz komunikacije in marketinga. Tako zadovoljivo pripravijo spletno mesto s tehničnega vidika, komunikacijski in marketinški vidik pa sta popolnoma zanemarjena. V zadnjem tednu sem obiskal prek 70 spletnih mest domačih podjetij in skoraj pri vseh našel več pomanjkljivosti, zaradi katerih so podjetja ob denar. Poglejmo torej najpogostejše napake pri predstavitvah podjetij:

  • Obiskovalcu ni takoj jasno, kaj lahko podjetje zanj stori. Žalostno je, da veliko podjetij nima že na prvi strani jasno napisano, kaj je sploh njihova dejavnost in kakšne koristi lahko obiskovalec pričakuje od nakupa njihovih izdelkov. Kot je vsem znano, imamo v prodajnem pismu 10 do 15 sekund časa, da prepričamo bralca, da bo pismo prebral. Podobno je pri spletni strani. Če obiskovalec v 15 sekundah ne bo ugotovil, katere koristi lahko pričakuje, bo odšel drugam.
  • Počasno nalaganje strani. Nekateri oblikovalci spletnih strani imajo tako radi slikovne datoteke, da tudi navadno besedilo in naslove ponudijo obiskovalcem v obliki slik. Tako je potrebno čakati več kot minuto, da se stran sploh naloži. Ljudi takšne strani odvrnejo, saj neradi čakajo celo večnost na nalaganje strani. V različnih raziskavah so ugotovili, da povprečno ljudje čakajo 28 sekund, da se stran naloži. Če se do takrat stran ne naloži, jih velika večina odide drugam. Pomislite tudi na to, da imajo nekateri uporabniki interneta izključeno nalaganje slik, zato naj bodo slike namenjene le grafiki in ne besedilom.
  • Preveč nove tehnologije. Zavedati se morate, da večina uporabnikov interneta nima najnovejših računalnikov in programov. Tako bo preveč programov v Javi, uporaba datotek programa Flash in podobno odvrnilo obiskovalce s starejšo opremo.
  • Slabo napisana besedila in naslovi. Na tem področju je pri 95 odstotkih strani prava katastrofa. Naslovi so nezanimivi, nespecifični in ne povedo osnovne koristi za kupca. Besedila so dolgočasna, preveč tehnična, govorijo o podjetjih in ne o kupcu, izpostavljajo lastnosti izdelkov in ne njihovih koristi za kupce, ne pozivajo k nakupu in še bi lahko našteval.
  • Neprimerne barvne kombinacije. Ljudje smo navajeni brati temne črke na svetli podlagi. Prav zanimivo je, da na nekaterih straneh najdemo tudi temno modre črke na črnem ozadju ali pa temno zelene črke na svetlo zelenem ozadju. Pri takšnih straneh se lahko vprašamo, kaj si je oblikovalec mislil, ko je naredil stran.
  • Slabo krmarjenje. Ali ste obiskovalcem omogočili, da z lahkoto prehajajo med stranmi vaše predstavitve? Če imate za osnovo krmarjenja lepe majhne slike na dnu strani, ki pa same po sebi ne povedo ničesar, obiskovalcem otežujete sprehod po vaših straneh. Vam je seveda jasno, kam vodi vsaka slika, obiskovalec pa žal tega ne ve!
  • Ni interaktivnosti. Spletne strani, ki obiskovalcem ne omogočajo, da kakorkoli dejavno komunicirajo z njimi, lahko imenujemo statične. Takšne stani sporočajo obiskovalcu: “Tukaj je naša stran. Poglej si jo in odidi!”. Vašo stran lahko spremenite v bolj prijazno z različnimi anketami, glasovanji, obrazci, kamor lahko obiskovalci vpišejo svoje mnenje, naročilnicami za izdelke itd.
  • Ni spodbude za ponovne obiske. Dejstvo je, da skoraj nihče ne bo kupil izdelka od vašega podjetja ob prvem stiku, ki ga ima z vami. Zato je nujno, da spodbudite ponovne obiske vaše strani. Edini način, da to storite, je, da imate dobro vsebino spletnih strani, ki jo neprestano dopolnjujete. Ključ do uspeha na internetu je, da si pridobite zaupanje potencialnih kupcev in da z njimi veliko komunicirate.
Nasvet: Na prvo stran vaše predstavitve jasno napišite, kaj lahko storite za obiskovalca, in povejte tudi svoje konkurenčne prednosti.Nasvet: Slikovnih datotek naj ne bo preveč, poglejte pa tudi, kakšna je videti vaša stran brez njih (v brskalniku izključite nalaganje slik).Nasvet: Najnovejša tehnologija ni vedno najboljša. Vaša stran naj deluje tudi na tri leta starem računalniku z IE 4.0.Nasvet: Vaša predstavitev potrebuje naslove, ki pritegnejo pozornost, besedila, ki govorijo o koristih za kupce in močne pozive k nakupu. Če tega nimate, ne boste imeli kupcev.Nasvet: Uporabite zdravo pamet - obiskovalci se ne bodo trudili razbrati slabo vidnih besedil.Nasvet: Krmarjenje po spletni strani naj bo enostavno in jasno. Nasvet: Ponudite obiskovalcem možnost, da enostavno komunicirajo z vami in sodelujejo pri različnih dogodkih.Nasvet: Na strani ponudite brezplačne nasvete, članke, odgovarjajte na vprašanja obiskovalcev in odgovore objavite, organizirajte nagradne igre, različna glasovanja in podobno.

Zdaj pa takoj poglejte svojo spletno stran in preverite, ali ni na njej katere od teh napak. Verjetno boste našli vsaj dve ali tri pomanjkljivosti, ki se jih da z malce truda odpraviti. Ko jih boste odpravili, ne počivajte na lovorikah, ampak še naprej izboljšujte vašo spletno stran - vaša konkurenca namreč ne spi.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *