Kako prodati generaciji Y

Avtor: Stanko Levičar | Objava: 20.08.2007

Z generacijo, ki sta ji mobilnik in internet »zakon«, bi se morala podjetja več ukvarjati, saj stare tehnike ter prijemi pri oglaševanju in zaposlovanju ne delujejo več. Potreben je podoben trud kot pri spoznavanju kulture kake tuje države ...


(i-StockPhoto)

Z eno roko z veliko hitrostjo pišejo SMS-e, medtem ko z drugo nastavljajo svoj MP3-predvajalnik, po možnosti znamke iPod. Če bi morali izbirati med televizijo in internetom, bi se skoraj brez izjeme odločili za zadnjega. Odrasli so z miško v roki in internet jim pravzaprav sploh ponuja tkanje socialnih vezi z vrstniki. Če jim starši odvzamejo mobilni telefon in internet, je to zanje res velika kazen. Pravzaprav so jim s tem onemogočili socialno obstajanje, vendar imajo starši vsako leto manj možnosti, da bi jih lahko tako kaznovali. Generacija Y, naslednica generacije »baby boom« in za njo tako imenovane generacije X, namreč odrašča, in to hitro.  

Zgodnji odrasli so zahteven del družbe 

Ljudje, ki so bolj ali manj rojeni v osemdesetih letih prejšnjega stoletja in so zdaj predvsem še srednješolci in študenti, že iščejo in imajo tudi svoje prve službe, prejemajo svoje prve prihodke, njihova kupna moč pa zelo narašča. Hkrati je za to zgodnje odraslo obdobje značilna visoka stopnja potreb, saj si želijo kupiti in opremiti stanovanja, kupiti avtomobile, spet drugi veliko vložijo v potovanja, oblačila in tehnologijo, ki jih mora obkrožati. Vsekakor postajajo del družbe, s katero se bodo morali v podjetjih vse več ukvarjati, in sicer tako z vidika novih navad in vrednot, ki bodo lastna tem novim morebitnim kupcem, kot tudi z vidika zaposlovanja teh mladih ljudi, ki naj bi veljali za samosvoje, zahtevne, neposredne, nelojalne, bistrejše, vendar hkrati tudi lene, bolj samoiniciativne glede svojega izobraževanja, z zelo razvito potrebo po takojšnji povratni informaciji in prejemanju podpore ter priznanja. Morda so to tudi stereotipi, vendar določene razlike prav gotovo obstajajo, saj vse več podjetij opaža, da stare tehnike ter prijemi pri oglaševanju in zaposlovanju ne delujejo več, kot so pri prejšnjih generacijah.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *