Kako premagati strah in prodati? 1. del

Avtor: Bojan Straže | Objava: 12.10.2009

Če želite uspešno prodajati, morate premagati strah v sebi in strah pri kupcu. Tokrat se posvetimo prvemu delu naloge.


Prestrašeni prodajalec ne more prodati prestrašeni stranki, pa naj ima na voljo vsa znanja tega sveta. Stranka mu ne bo verjela in zaupala. (BigStockPhoto)

Kupci v teh mesecih kupujejo manj in zelo previdno. Prestrašeni so. In morda razlog za to ni samo recesija. Morda smo to mi. Stranke tudi v letu 2009 niso in ne bodo nehale kupovati. Bodo pa kupovale manj. In kupovale bodo le pri ponudnikih, ki jim najbolj zaupajo.
 
Predstavljajmo si, da se pravkar vzpenjamo na Mount Everest. Peklenski mraz, pomanjkanje kisika in snežni vihar nam jemljejo dih. Napor je izjemen. Kljuva nas misel, da morda zdaj ni pravi čas za to in da bi morali odnehati. V metežu zagledamo postavo, ki stoji sredi poti, kot bi oklevala, kam naj se obrne. V trušču vetra ji zakličemo: »Se da priti gor?« Človek sredi poti nas pogleda s prestrašenim pogledom in zakliče: »O ja, gotovo se da.« Bi mu verjeli?
 
Tudi naše stranke se sprašujejo, ali bi nam verjele.
 
Kupci so postali zelo pazljivi pri nakupnih odločitvah. Postalo jih je strah. In naši prodajalci imajo te mesece verjetno malo širše odprte oči, tišji in manj odločen glas, suha usta in bolj prepotene srajce. Tudi prodajalce je postalo strah. Zakaj? Prodaja pada. Mediji kričijo o zmanjšani kupni moči in odpuščanjih. Vsa lanska statistika uspešno zaključenih prodaj ni danes vredna nič. Položaj je nepredvidljiv in bo morda še veliko slabši.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *