Kako pravično odobriti dopust

Avtor: Nikolaj Mejaš | Objava: 14.01.2014


V podjetju imam težavo. V zimskih šolskih počitnicah bi večina zaposlenih želela vzeti dopust, kar pa je za naše poslovanje nemogoče, saj bi potem podjetje lahko kar zaprli in imeli kolektivni dopust. Ker je to čas, ki je za doseganje poslovnih ciljev podjetja pomemben, si tega res ne moremo privoščiti. Kako naj se lotim tega, komu odobriti dopust, da ne bo nepotrebnih zamer?


Razumem vašo težavo, tudi jaz se v svojem podjetju včasih soočam s podobnimi »zgodbami«. Na začetku naj vam povem, da pri tem problemu nikakor ne boste uspeli biti pravični za vse udeležene. Vsak namreč na svet gleda skozi »svoja očala« in doživetje pravice in pravičnosti je tudi individualno. To pa ne pomeni, da na tem področju ne morete postaviti pravil, ki se jih potem držite in s tem povečate občutek pravičnosti za vse zaposlene. Niste napisali, kako veliko je vaše podjetje in koliko zaposlenih je »vključenih« v ta problem. Kakorkoli že, svetujem vam, da naredite sestanek, na katerem naj bodo vsi tisti, ki termin izrabe dopusta doživljajo kot problem. Sporočite jim, da podjetja ne morete zapreti, zato, da bi vsem ugodili, morate sprejeti določena pravila za to področje. Naredite seznam, koliko zaposlenih po posameznih oddelkih mora biti na delovnih mestih, da je poslovanje podjetja zagotovljeno. S tem boste dobili podatek, koliko iz posameznih oddelkov jih lahko vzame dopust.


Predlagam, da bi se potem, če vas je veliko, razdelili po skupinah, če pa vas je obvladljivo število, pa lahko delate vsi skupaj. Postaviti morate namreč pravila za to področje. Rešitve so lahko zelo različne. Preverite, koliko zaposlenih se strinja, da imajo v času šolskih počitnic prednost pri dodelitvi dopusta tisti, ki imajo šoloobvezne otroke. Če se odločite, da imajo ti prednost, potem to vnesite v pravila, vseeno pa določite tudi, koliko je takšnih, ki nimajo šoloobveznih otrok in jih nekaj vključite v kvoto. Npr. 8 staršev s šoloobveznimi otroki in 2 brez. Za oblikovanje pravil lahko zaposleni izberejo tudi moderatorja, ki bo delal na zbliževanju njihovih želja proti realnim možnostim. Končne rešitve so lahko zelo različne. Lahko boste morda za prvo leto tudi žrebali, pa potem naredili sistem, na koliko let pride kdo na vrsto. Ključno pa je, da pravila oblikujejo vsi, ki jim je to pomembno. S tem boste prispevali k temu, da ne bo osebnih zamer, pač pa bodo zaposleni soočeni z realnostjo in omejenimi možnostmi in bodo lažje razumeli, da želje niso vedno uresničljive, da pa to ni vaša osebna odločitev in da odločanje ne gre po sistemu, kdo vam je bolj všeč oziroma s kom raje spijete kavo.




Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *