Kako povečati zaznano vrednost vaših produktov in storitev v očeh stranke?

Avtor: Robert Rolih | Objava: 03.06.2010

Spoznajte štiri strategije zviševanja zaznane vrednosti in jih uporabite v svojem podjetju.


Bi kupili prestižno uro, če bi stala samo 30 evrov? Večina je ne bi, ker se ljudje ravnamo po pravilu »dražje je boljše« in zato bolj cenimo dražje izdelke in storitve. (Foto: Rolex, Malalan Ljubljana)

Pred nekaj tedni sem se ustavil v lekarni. Ker je bila pred blagajno vrsta, sem si ogledoval brošure na pultu in ena od njih me je posebej pritegnila. Brošura je govorila o produktu Pralinetti Dr. Erős, ki je nekakšen zelo zdrav nadomestek čokolade.
 
Osnovna korist produkta je, da veže nase strupe in škodljive snovi v prebavnem traktu in jih pomaga pospešeno izločati. Tisto, kar pa me je v brošuri posebej pritegnilo, je bil zelo dober opis zgodbe o nastanku teh čokolad. V tem delu brošure slikovito povedo, kako je Dr. Erős odkrival blagodejne učinke določenih rastlin pri afriških ljudstvih, kako je testiral in testiral formule priprave te čokolade in kako mu je na koncu uspelo ustvariti produkt, ki je izjemno zdrav in je dobil več mednarodnih nagrad.
 
Cena ene škatle tega izdelka je približno 12 evrov, vendar sem se odločil za nakup. Zakaj? Racionalni razlogi so eno – skrb za zdravje, odvajanje toksinov in tako naprej. Toda ko sem po tem razmišljal o tem, zakaj se nisem spotaknil ob ceno izdelka, sem ugotovil, da so v brošuri proizvajalci znali zelo dobro dodati vrednost produktu z zanimivo zgodbo o njegovem nastanku. Zaradi te zgodbe sem izdelek cenil bistveno bolj, kot bi ga, če teh informacij ne bi bilo.
 
Znanost in umetnost zviševanja zaznane vrednosti
 
Ker sta marketing in človeška psihologija eni od tematik, s katerima se intenzivno ukvarjam v praksi in o katerih preberem letno vsaj nekaj deset knjig, sem si že pred leti začel postavljati vprašanja, kot so:
 
·  Zakaj smo za nekatere produkte in storitve pripravljeni plačati bistveno več, čeprav so realno gledano primerljivi s cenejšo konkurenco?
·  Kaj vpliva na občutek vrednosti, ki ga imamo o nekem produktu ali storitvi?
·  Kateri so tisti psihološki sprožilci, ki nam v glavah ustvarijo višjo vrednost?

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *