|
|
Kako postati kupčeva prva izbira?Pregledali bomo nekaj osnov, ki jih morate vedeti o spletnem tržišču, in šli čez korake, s katerimi boste lahko začeli ali optimizirali spletno poslovanje.V Sloveniji se število spletnih uporabnikov giba že nad 1.200.000. Vsekakor dovolj velika številka, da se vam splača posel začeti tudi na internetu ali pa izkoristiti njegove potenciale za že obstoječe poslovanje.
Koliko spletnih uporabnikov je tudi kupcev in (za)kaj kupujejo? Po zadnjih podatkih* je v Sloveniji približno 370.000 rednih spletnih kupcev in 500.000 rednih in občasnih kupcev skupaj. Velik delež rednih in občasnih kupcev je starih med 15 in 40 let. Po anketi* prednjačijo predvsem nakupi tehničnih izdelkov, oblačil in obutve, zabavne elektronike in knjig ter druge literature. Razlogi za nakup na spletu so že na prvi pogled precej očitni. Spletni trgovci lahko v primerjavi s fizičnimi trgovci ponudijo nižje cene, saj imajo nižje stroške delovanja. To lahko opazimo tudi pri večjih slovenskih trgovcih, ki imajo tako fizično kot tudi spletno trgovino. V spletni trgovini so cene praviloma nižje od tistih v fizični trgovini. Nizko ceno je kot razlog za spletno nakupovanje navedlo 64 % vprašanih (možna je bila izbira več odgovorov). Prav tako je bilo spletno nakupovanje označeno kot bolj priročno (31 %), omogoča boljšo ponudbo (22 %) in da tako lahko prihranijo na času (15 %)*. To so torej stvari, ki pripeljejo kupca na splet. Zakaj je predstavljenih toliko vzrokov? Ker je napačno sklepanje, da se na spletu lahko uspe le z najcenejšo ponudbo. Kupec v spletni trgovini ni primerljiv s tistim, ki ga imate v fizični trgovini. Na spletu je lahko kupec naenkrat v več trgovinah, z enim klikom lahko odide iz vaše trgovine ali pa se dovolj zmede, da ga nakup mine. Naša naloga je, da zagotovimo, da bo celotna izkušnja od prihoda do uporabe izdelka, kar se da prijetna in brez komplikacij. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|