Kako opaziti in izkoristiti priložnosti

Avtor: Barbara Potrata | Objava: 11.09.2006

Bi spregledali gorilo med košarkaško tekmo? Nikoli ne recite nikoli ... Psiholog in čarodej Robert Wiseman je dognal štiri pravila zaznavanja skritih priložnosti.


Prešibko lepilo je končalo kot osnova za opomnike - "rumene listke".

V poskusu, ki so ga leta 1999 izvedli na Harvardu v Združenih državah Amerike, so skupini prostovoljcev prikazali film, kako si dve košarkarski ekipi podajata žogo. Prostovoljce so potem prosili, naj sproti štejejo podaje, na koncu filma pa so jih povprašali, ali so opazili kaj nenavadnega. Presenečeni so ugotovili, da je kar 80 odstotkov prostovoljcev tako zavzeto štelo podaje, da sploh niso opazili nenavadnega dogodka, ko se je v nekem trenutku med ekipi vrinila oseba, oblečena v gorilo. Rezultat je bil popolnoma enak, če so film prikazovali na velikem ali malem platnu, tudi skupina uglednih znanstvenikov se ni izkazala nič bolje. 

Ta nenavaden pojav je profesorja Roberta Wisemana (tudi priznanega čarodeja) prepričal, da se je lotil večje raziskave o zaznavnih pomanjkljivostih. Vprašal se je: »Kako je mogoče spregledati veliko gorilo sredi košarkarske tekme, kako je mogoče, da velikokrat spregledamo nekaj, kar je več kot očitno, ko pa nas drugi opozorijo na to, pa se nam zdi nemogoče, da tega nismo opazili?« Wiseman je na podlagi psiholoških raziskav zapisal štiri pravila zaznavanja skritih priložnosti, ki so še posebej odmevala med podjetniki in poslovneži. 

Bodite pripravljeni
 

Prvo pravilo zaznavanja si na prvi pogled nasprotuje. Podjetniki se morajo na opazovanje priložnosti pripraviti, hkrati pa o tem ne smejo več razmišljati. Naši možgani so namreč naravnani tako, da zaznavajo tisto, kar pričakujejo ali kar naj bi opazili. Ker se gorile ponavadi ne skrivajo med košarkarji, jih naši možgani preprosto spregledajo, še posebej če so opazovalcem naročili, naj štejejo podaje.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *