Kako na internetu prodati rešitev za 100.000 evrov?

Avtor: Rok Hrastnik | Objava: 06.11.2009

Če menite, da svojega izdelka ne morete prodajati prek interneta, se motite. Prek interneta lahko prodajate skorajda vse. A za to morate razviti ustrezen prodajni model.



V čem je temeljna razlika med podjetniki, ki z internetom aktivno povečujejo svoj posel, in med tistimi, za katere je internet še vedno le predstavitvena brošura oziroma nič kaj več kot zgolj vizitka za podjetje?
 
Prvi internet obravnavajo kot pravi prodajni kanal in se zavedajo, da moramo na internetu vsi biti »prodajalci«. Druga skupina podjetnikov pa je še vedno prepričana, da prek interneta oni pač ne morejo prodajati. Ker so njihovi izdelki in storitve prekompleksni. Ker njihovih strank ni na internetu. Ker se njihove rešitve na internetu preprosto ne da prodati.
 
In vendar je dejstvo, da lahko na internetu »prodaja« prav vsakdo, če le ustrezno umesti internetno trženje v svoj celoten trženjski proces. Sploh ne govorimo o neposredni internetni prodaji, kjer pride do internetne finančne transakcije, temveč o posredni uporabi interneta kot vzvoda za pospeševanje prodaje.

Verjetno je res, da prek interneta nikoli ne boste zaključili prodaje nepremičnine, IT-rešitve za 100.000 evrov, avtomobila ali osebne storitve. Tega niti ne poskušajte, saj ne boste prišli daleč. Internet raje uporabite kot sprožilec prodajnega postopka: kot orodje, s katerim pridobite potencialno stranko in jo nato že pripravljeno na nakup pripeljete v svoj prodajni prostor ali na sestanek, kjer dokončno tudi izvedete prodajo.
 
Primer: Spletno naročilo okulističnih storitev
 
V skupino storitev, ki jih je težko ali že kar nemogoče prodati prek interneta, zagotovo spadajo okulistične storitve. To so prepoznali tudi v podjetju Morela okulisti (www.morelaokulisti.si) in so zato svoje spletno mesto raje osredotočili na vodenje potencialnih strank v ordinacijo s ponudbo brezplačnega informativnega okulističnega pregleda (slika 1).

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *