Kako na borzo

Avtor: Nives Pahor | Objava: 09.12.2008

Uvrstitev podjetja na borzo je velika odločitev, ki prinaša s seboj vrsto sprememb in tudi kar nekaj stroškov, zato je treba o njej temeljito razmisliti in se dobro pripraviti.


Polona Peterle, direktorica Sektorja za izdajatelje in produkte pri Ljubljanski borzi: »Podjetje se pred uvrstitvijo na borzo običajno znajde pred vrsto vprašanj. Če se z njimi srečuje prvič, je zelo dobro, da se obrne na zunanje partnerje, ki mu lahko pri tem svetujejo in pomagajo.«

V Sloveniji se ne zgodi pogosto, da se podjetniki odločijo za vstop na borzo. Letos je veliko pozornosti pritegnil Mirko Tuš z napovedjo, da razmišlja o vstopu na borzo. V podjetju Datalab pa o tem niso le govorili, pač pa tudi dejansko izvedli in 30. junija letos postali prvo slovensko IT-podjetje, ki je ponudilo delež svojega podjetja zunanjim investitorjem na Ljubljanski borzi. S tem so uresničili enega od ustanovitvenih ciljev podjetja. Za vstop na borzo so se namreč odločili že leta 1996, ko so postavljali temelje podjetja. Zavedali so se, pojasnjuje Andrej Mertelj, predsednik uprave Datalaba, da če želijo res uspeti na IT-področju in se širiti preko nacionalnih meja, bodo to zelo težko dosegli le z lastnimi finančnimi sredstvi ali dolžniškim kapitalom. Borza pa se je kazala kot dobra rešitev. »Dejstvo je, da visoka tehnologija potrebuje zelo visoka vlaganja zlasti na začetku. Banke v kontinentalni Evropi pa ne vlagajo v prihodnji potencial podjetij.«  

Vstop na borzo zahteva temeljit premislek
 

Uvrstitev na borzo pomembno vpliva na samo življenje podjetja, zato je potrebno pred tako odločitvijo temeljito premisliti, poudarja Polona Peterle, direktorica Sektorja za izdajatelje in produkte na Ljubljanski borzi. Zavedati se morate, da je to ena pomembnejših odločitev, ki za seboj potegne vrsto sprememb v podjetju. Ena ključnih je, da podjetje z vstopom na borzo postane javno podjetje, in to določitev je pozneje zelo težko spremeniti.  

Pred uvrstitvijo na borzo naj zato podjetje dobro pretehta, kakšni so razlogi za uvrstitev, kakšna so pričakovanja od kotacije ter na drugi strani nove obveznosti.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *