Kako do Slovenije blagostanja?

Avtor: dr. Viljem Pšeničny | Objava: 10.05.2010

Podprimo hitro rastoča podjetja, ki že sedaj prispevajo polovico vseh novih delovnih mest. Vlagajmo v izvoz, končne izdelke in blagovne znamke.


V Sloveniji imamo prek 130 tisoč podjetij, med njimi tudi veliko takšnih s potencialom rasti, saj imajo izviren izdelek ali storitev.

Ko je eden najbolj znanih mislecev podjetništva Jeffrey Timmons, nekoč tudi sam podjetnik (bil je med ustanovitelji prvega mobilnega operaterja v ZDA – Cellular One), razlagal, da je gospodarstvo ZDA dvajsetega stoletja zgradilo manj kakor sto megapodjetnikov in da se je pred očmi velikih podjetij, ki so desetletja kraljevala na lestvici Fortune 500 in prispevala največji del prirasta ameriškega BDP, zgodila »tiha podjetniška revolucija«, ki je zmanjšala delež velikih v BDP in podvojila delež malih in srednje velikih podjetij, zagotovo ni mogel predvideti, da bo prav podjetniški val rešilna bilka tudi ob sedanji veliki gospodarski krizi. Malo gospodarstvo je že lani s številnimi ukrepi podprla ameriška vlada, podpirajo ga mnoge države EU in tudi naše sosede. Le poglejte rezultate: zadnji podatki evropskega združenja obrti in malih podjetij UEAPME kažejo, da se prav v tem segmentu gospodarstva že leto dni situacija v EU izboljšuje!
 
Koga podpreti?
 
V osemdesetih letih prejšnjega stoletja je David Birch dokazal, da 85 odstotkov gospodarske rasti ZDA ustvari 5 odstotkov hitro rastočih, dinamičnih podjetij in da ta ustvarijo več kakor štiri petine novih delovnih mest. Dokazal je tudi, da je bolj verjetna rast mladih podjetij in stabilnost srednje starih podjetij, medtem ko je za starejša podjetja bolj verjetno upadanje in smrt. Tako najhitreje rastejo podjetja stara med 5 in 12 let, podjetja, ki so mlajša od 4 let, rastejo nekoliko počasneje, podjetja, starejša od 13 let, rastejo najpočasneje. Evropske »naj gazele« so povprečno stare okrog 22 let. Med malimi podjetji najhitreje rastejo starejša podjetja. V zadnjih 30 letih je bilo v ZDA ustvarjenih 30 milijonov novih delovnih mest (velika večina v malih, hitro rastočih podjetjih), v 18 evropskih državah pa le 5 milijonov. Med srednje velikimi podjetji v ZDA je bilo eno podjetje od petih hitro rastoče – dinamično podjetje, v Evropi pa je dinamično le eno od 25 srednje velikih podjetij. Tudi med malimi podjetji je razmerje podobno: v ZDA hitro zraste več kakor pet odstotkov malih podjetij, v Evropi pa je ta delež manj kakor triodstoten. Kakšen je ta odstotek za Slovenijo?

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *