Kako do milijona evrov?

Avtor: Aleš Lisac | Objava: 11.02.2008

Uvod v tole skrivnost se vam bo morda zdel trivialen. Vendar ni.



Za začetek si poglejmo spodnjo tabelo:  
1 krat 1.000.000
2 krat 500.000
4 krat 250.000
10 krat 100.000
100 krat 10.000
1.000 krat 1.000
10.000 krat 100
100.000 krat 10
1.000.000 krat 1  
In seveda vse druge vmesne izpeljave.  

Kaj je torej lažje, vzeti milijonu ljudi po en evro, ali enemu milijonarju izpuliti milijonček? Ne, vprašanje ni za kavarniške debate, pač pa za resno podjetniško razmišljanje.  

Da si bomo zadevo laže predstavljali, si poglejmo dva oglasa za fitnes napravo. Enega sem našel v ameriški reviji, drugega pa v italijanski. Kot vidite, ameriško podjetje prodaja sobno fitnes napravo za 14.900 dolarjev. Italijani pa prodajajo podoben izdelek za 600 evrov.  

Kaj je lažje prodati – en ameriški aparat ali 15 italijanskih?

Mirno lahko predpostavimo, da so stroški izdelave pri obeh isti. Morda je celo težje in dražje narediti izdelek, ki se v oglasu prodaja za 600 evrov. Ker se oba izdelka prodajata na isti način – prek oglaševanja v revijah, lahko rečemo, da so stroški prodaje podobni. Največji strošek pri prodaji teh izdelkov so tiskani oglasi in ti stroški niso majhni, ker bo odziv na takšne oglase zanesljivo nizek.  

Kateri izdelek bo uspešnejši, kateri bo lastnikom prinesel večji dobiček?  
Kot vidite, se ameriški izdelek uspešno prodaja že 18 let. Italijanski pa je novost na trgu. Kateri izdelek je boljši? Strokovnjaki za fitnes bi verjetno o obeh govorili precej zviška. A to za nas ni pomembno. Nas zanima, s katerim od teh izdelkov se da več zaslužiti.  

Po mojem mnenju ima prednost nedvomno ameriški izdelek. In veste zakaj? Zato, ker je pri ameriškem izdelku večja razlika med proizvodno in prodajno ceno. Če želite neposredno z oglasi prodati kateri koli izdelek mora biti med proizvodno ceno in prodajno ceno vsaj 10-kratna razlika. Bolje pa, da je še večja.  

Takole na oko je italijanski izdelek videti celo bolje. Nekaj vibrira, očitno je zadeva priključena na elektriko, medtem ko je ameriški izdelek mehanski. Morda so proizvodni stroški za ameriški izdelek celo nižji in italijanski deluje bolje.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *