|
|
Kako do dobre idejeV času krize bi se moral spomniti kakšnega novega izdelka, ki bi se dobro prodajal. Kako naj pridem do takšne ideje? Ali lahko idejo kupim?
Veliko je že zapisanega o tem, kako priti do novih idej. Naj navedem samo nekaj možnosti za razmišljanje: - Kako se da vaš obstoječi izdelek nadgraditi? - Kaj vas veseli? - Kaj vas jezi? - Kaj pogrešate na prodajnih policah? - Katere pripombe imate na obstoječe izdelke? - Ali so vaši kupci kdaj povpraševali po kakšnem (podobnem) izdelku? - Ali ste opazili kakšen zanimiv izdelek v tujini? - Kaj je na vašem izdelku v primerjavi s konkurenco bolje/slabše? - Ali proizvodnja vašega izdelka povzroča kakšne odpadke, ki bi jih lahko koristno izrabili? - Kaj še znate (delati)? - Kakšne zmogljivosti imate proste? - Kaj (še) počne konkurenca? - ...
Za nove ideje je potrebno razmišljati na čim manj konvencionalen oziroma običajen način. Mnoge dobre podjetniške ideje so se na začetku zdele »nore«, pa so pozneje prinašale lepe zaslužke. Mnogokrat namreč ravno nov izdelek spodbudi potrebo pri potencialnih kupcih (Kdo bi pogrešal kokakolo, če je sploh ne bi poznal?). Po svetu hodite z odprtimi očmi in opazujte, kaj ljudje počnejo in česa ne počnejo, zastavljajte si vedno nova vprašanja, brskajte po internetu. Izkoristite sorodnike, znance, prijatelje (tudi internetne), da vam kaj svetujejo, morda bo med njimi tudi kakšna dobra ideja!
Se pa da ideje tudi kupiti. Inovatorji jih prodajajo kot avtorske pravice, kot patente ali druge oblike zaščit. Medtem ko je lastno razmišljanje pravzaprav brezplačno, pa so lahko kupljene ideje tudi zelo drage. Nakup opravičuje samo dovolj veliko zagotovilo, da bo izdelek tudi šel v prodajo. To pa zahteva že raziskavo trga in nekaj sreče.
Z internetom gre vse laže. Nekaj občutka o prodajnih možnostih dobite že z internetno anketo (ki jo bodo še raje izpolnjevali, če boste obljubili in tudi realizirali vsaj skromno nagrado), najdete pa lahko tudi sponzorje oziroma donatorje, če je ideja res dobra.
Podjetnik mora imeti ves čas kakšno »žezlo v ognju« glede novih idej, v kriznih časih pa je produciranju novih idej potrebno posvetiti še več pozornosti.
|
|