Kako do brezplačnih marketinških akcij

Avtor: Aleš Lisac | Objava: 10.02.1998

Nekaj metod za povečanje odziva na vaše marketinške akcije, s katerimi boste prihranili kakšen tolar.



Oglaševanje je drago, sejemski nastopi so dragi, pospeševanje prodaje je drago, potniki so dragi, prodaja po telefonu se ne izplača, direktni marketing ne deluje in tako naprej. To so trditve mnogih podjetnikov. Vendar te trditve niso resnične. Res je, da mnoge marketinške metode v primeru vašega podjetja ne bodo delovale. To pa ne pomeni, da ne delujejo. Z majhno spremembo, če boste kaj dodali in kaj spremenili, lahko sicer neučinkovito marketinško akcijo spremenite v zmagovalno.

V tem članku bomo govorili o tem, kako zmanjšati stroške vaših marketinških akcij. Kot vse dobre rešitve, je tudi ta preprosta. Uporabljajo jo mnoga velika in znana podjetja in seveda majhni iznajdljivi podjetniki. Torej, če nimate dovolj denarja za izvedbo marketinške akcije, za katero sicer mislite, da bi bila učinkovita, kaj lahko storite?

Poiščite nekoga, ki bo akcijo sofinanciral, ali pa stroške akcije pokril v celoti.

Rekli boste, da je rešitev sicer preprosta, vendar pa težko izvedljiva. Pa ni tako. Poglejmo nekaj primerov uspešnih marketinških akcij, ki so bile za naročnika takorekoč brezplačne:

Primer 1:

Znana slovenska veriga samopostrežnih prodajaln se je odločila za tisk 100.000 izvodov časopisa, s katerim potrošnike na ljubljanskem območju obveščajo o novostih in posebno ugodnih nakupih v svojih poslovalnicah. V barvnem časopisu so na osmih straneh prikazali veliko proizvodov, ki so pri njih naprodaj, nekateri so bili tudi znižani in označeni kot posebno ugoden nakup. Tisk in raznos po poštnih nabiralnikih bi podjetje stal približno 2.000.000 SIT. Kdo je vse to plačal? Dobavitelji, ki so želeli v časopisu prikazati svoje izdelke. Vsak je plačal približno 40.000 SIT. Z akcijo so bili na koncu vsi zadovoljni. Dobavitelji so za majhen denar prišli v časopis in tudi povečana prodaja njihovega izdelka je investicijo upravičila. Podjetje, ki je akcijo izvedlo, pa je v vseh poslovalnicah povečalo prodajo. Primer uspešne in za omenjeno podjetje brezplačne marketinške akcije.

Primer 2:

Znana slovenska založba natisne knjigo o sobnih rastlinah. Na koncu knjige rezervirajo nekaj strani za oglase podjetij, ki prodajajo rastline, gnojila in podobno. Rezultat? Založba z nekaj reklamami pokrije polovico stroškov tiska knjige.

Primer 3:

Omenimo dva sejemska primera. Najprej primer mojega podjetja. Na sejmu smo predstavljali CD ROM z zanimivo programsko opremo. Dogovorili smo se za delitev stroškov z prodajalcem računalniške opreme, ki nam je tudi posodil računalnike, na katerih smo našo programsko opremo predstavljali. Zadovoljni smo bili prvi in drugi, saj smo za polovične stroške uspešno predstavili svoje izdelke. Podoben je primer znanega avtomobilskega prodajalca, ki se je za delitev stroškov sejma dogovoril z znanim proizvajalcem motornih olj. Koristno za oba. Ne samo zato, ker se zmanjšajo stroški, pač pa se tako na istem prostoru dogaja več, srečuje se več ljudi in to lahko še dodatno izkoristite

Primer 4:

Podjetje organizira seminar v toplicah. Seminar tržijo s pomočjo direktne pošte. V pismu poleg gradiva z opisom seminarja priložijo še prospekt toplic z njihovo ponudbo. Toplice krijejo del poštnine.

Podobnih primerov bi lahko naštevali še veliko. Letalske družbe se povezujejo s rent-a-car franšizami in se v oglasih pojavljajo skupaj. Potem so tu še različne nagradne igre, kjer trgovci za nagrado ponujajo na primer radiokasetofon znanega proizvajalca. Z malo iznajdljivosti lahko vsaj nagrade za takšne akcije dobite zastonj.

Če želite zmanjšati stroške svojih marketinških akcij, storite naslednje:

  • Ugotovite, za katera druga podjetja so vaših kupci zanimivi. Zanesljivo vašim kupcem prodaja še kdo drug. Morda ima v prodajnem programu izdelke, ki so dodatek vaši ponudbi ...
  • Razmišljajte tudi v obratni smeri - kateremu podjetju bi se lahko pri njihovih marketinških akcijah priključili vi ...
  • Dogovorite se za obliko marketinške akcije, ki bo koristna za vas in za vašega novega partnerja.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *