Kako delati s težavnimi sodelavci?

Avtor: Vesna Lešnik | Objava: 09.02.2009

Če se s težavnim sodelavcem ne spoprimete dovolj hitro, bosta trpela delo in počutje tudi pri drugih zaposlenih. Včasih zadostuje že enostaven pogovor, kjer pokažete zanimanje za sogovornika.


(i-StockPhoto)

Vsi smo že kdaj v delovnem okolju naleteli na osebo, ki nam je delovni vsakdan pošteno priskutila in poskrbela za to, da so se delovne skrbi prenesle tudi v naš dom. Čas je, da ukrepate v zvezi s svojim težavnim zaposlenim, če odgovorite pritrdilno na katero od teh vprašanj:
· Se večkrat zalotite pri iskanju izgovorov za težavnega zaposlenega? Na primer v slogu: »Saj se še privaja na svojo novo nalogo.« Ali: »Doma ima polno težav.«
· Hodite domov pogosto jezni na tega zaposlenega?
· Uporabljate svoj natrpan urnik kot izgovor, da se ne soočite s težavnim zaposlenim?
· Se do težavnega zaposlenega obnašate bolj kot starš, skrbnik ali terapevt, ne pa kot nadrejeni? 

Kdo so težavni zaposleni? 

Pogosto se prehitro ujamemo v zanko prenagljenih obsodb in koga preveč impulzivno strpamo v koš tistih »ta težkih«. Predvsem se je treba zavedati, da smo vsi (da, tudi vi sami!) sem in tja težavni. To je lahko posledica vsakodnevnega stresa na delu ali zunaj delovnega okolja. Drži pa, da so nekateri pogosteje težavni kot drugi. In ni nujno, da so najtežavnejši tisti, ki so najmanj produktivni. Pogosto so to lahko tudi ljudje, ki jih v svojem podjetju vsekakor ne želite izgubiti. 

Rečemo lahko, da so težavni tisti, ki povzročajo izgubo večje količine časa (saj se drugi z njimi zelo veliko ukvarjajo), nižajo svojo produktivnost in učinkovitost drugih zaposlenih ter v ekstremnih primerih posredno ali neposredno večajo fluktuacijo in/ali nižajo prihodke podjetja.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *