|
|
Kaj pa konkurenca?Je treba konkurenco spremljati ali ne? Jo posnemati ali ne? Vsekakor je treba konkurenco dobro poznati, toda usmeriti se morate predvsem v svoje prednosti in svojo ponudbo.Kaj rado se nam zgodi, da smo jezni na konkurenco in da v jezi govorimo le o slabostih tistega, ki nam tako ali drugače odjeda del posla. Včasih to počnemo celo pred potencialno stranko. Kdor hoče veliko posla, bo govoril predvsem o tem, kaj on sam, njegovo podjetje ali izdelek prinašata potencialnemu kupcu, in ne o tem, česa nima konkurenca, kaj dela narobe in podobno. Predvsem pa bo razmišljal o stvareh, ki ga bodo od konkurence razlikovale!
Govoriti o konkurenci
Ko se pogovarjate z morebitnimi ali obstoječimi kupci, si ne smete privoščiti, da ne bi poznali svoje konkurence – vsaj v osnovnih potezah in vsaj na področjih, kjer ste si res neposredni tekmeci.
Toda o konkurenci vedno govorite razumsko, ne vključujte čustev. Kupce zanima predvsem to, kaj dobijo z vami, v primerjavi s tem, kar dobijo pri konkurenci. Seveda vas bodo velikokrat vprašali, kaj menite o tem ali onem podjetju, ki vam hodi na pot pri doseganju vaših ciljev. Razumsko in profesionalno povejte, kje vidite slabosti in kje prednosti – in predvsem, v čem ste vi drugačni in seveda boljši od njih. Ko govorite o konkurenci, slabosti ne izpostavljajte tako, da bo že na daleč vidno, da konkurence ne marate in da se počutite ogrožene. S skrajno negativnim odnosom, žaljivimi besedami ali neutemeljenimi obtožbami le poudarjate svojo ogroženost, nemoč in neprofesionalnost.
Z razumskim in umirjenim tonom pri razlagi odnosa do konkurence pokažete svojo samozavest in kupcu dokazujete, da tudi ob konkurenci znate najti svoje (dobro!) mesto v poslovanju. Nikoli tudi ne veste, ali ne boste morda nekoč pri konkurenci zaposleni, morda bo konkurenca nekoč kupila vaše podjetje … Pazite pa seveda, da konkurence ne hvalite preveč.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|