Kaj pa konkurenca?

Avtor: Marjan Bradeško | Objava: 10.05.2011

Je treba konkurenco spremljati ali ne? Jo posnemati ali ne? Vsekakor je treba konkurenco dobro poznati, toda usmeriti se morate predvsem v svoje prednosti in svojo ponudbo.



Kaj rado se nam zgodi, da smo jezni na konkurenco in da v jezi govorimo le o slabostih tistega, ki nam tako ali drugače odjeda del posla. Včasih to počnemo celo pred potencialno stranko. Kdor hoče veliko posla, bo govoril predvsem o tem, kaj on sam, njegovo podjetje ali izdelek prinašata potencialnemu kupcu, in ne o tem, česa nima konkurenca, kaj dela narobe in podobno. Predvsem pa bo razmišljal o stvareh, ki ga bodo od konkurence razlikovale!
 
Govoriti o konkurenci
 
Ko se pogovarjate z morebitnimi ali obstoječimi kupci, si ne smete privoščiti, da ne bi poznali svoje konkurence – vsaj v osnovnih potezah in vsaj na področjih, kjer ste si res neposredni tekmeci.
 
Toda o konkurenci vedno govorite razumsko, ne vključujte čustev. Kupce zanima predvsem to, kaj dobijo z vami, v primerjavi s tem, kar dobijo pri konkurenci. Seveda vas bodo velikokrat vprašali, kaj menite o tem ali onem podjetju, ki vam hodi na pot pri doseganju vaših ciljev. Razumsko in profesionalno povejte, kje vidite slabosti in kje prednosti – in predvsem, v čem ste vi drugačni in seveda boljši od njih. Ko govorite o konkurenci, slabosti ne izpostavljajte tako, da bo že na daleč vidno, da konkurence ne marate in da se počutite ogrožene. S skrajno negativnim odnosom, žaljivimi besedami ali neutemeljenimi obtožbami le poudarjate svojo ogroženost, nemoč in neprofesionalnost.
 
Z razumskim in umirjenim tonom pri razlagi odnosa do konkurence pokažete svojo samozavest in kupcu dokazujete, da tudi ob konkurenci znate najti svoje (dobro!) mesto v poslovanju. Nikoli tudi ne veste, ali ne boste morda nekoč pri konkurenci zaposleni, morda bo konkurenca nekoč kupila vaše podjetje … Pazite pa seveda, da konkurence ne hvalite preveč.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *