|
|||
Jordanija kot vstopna vrata na arabske trgeJordanija postaja zanimiva tudi za slovenska podjetja, saj se ta arabski trg odlikuje po stabilnih gospodarskih razmerah, naraščajoči odprtosti in tržni naravnanosti ter predvsem kot vstopna točka za nekatere druge trge v regiji.
Kot pravijo poznavalci, sta si Slovenija in Jordanija zelo podobni: Slovenija je odlična odskočna deska v države Evropske unije in na zahodni Balkan, Jordanija pa je odskočna deska na celoten Bližnji vzhod in v severno Afriko. S slabimi 6 milijoni prebivalcev, od katerih jih je kar 70 odstotkov mlajših od 30 let, in z najvišjo stopnjo pismenosti med drugimi bližnjevzhodnimi državami se Jordanija na lestvici svetovne konkurenčnosti (IMD) uvršča na 34. mesto.
Malo blagovne menjave Jordanija je na lestvici do tujih naložb najprijaznejših držav na zavidljivem šestem mestu. Tako je imela lani za 1,6 milijarde evrov neposrednih tujih investicij. Kar zadeva bilateralno poslovno sodelovanje med Slovenijo in Jordanijo, je blagovna menjava v letu 2008 znašala le nekaj več kot 3,9 milijona evrov, pri čemer je bil naš izvoz bistveno večji od uvoza; uvoz je znašal le nekaj več kot 115 tisoč evrov. Na strani izvoza so prevladovali merilniki porabe plinov, črpalke in kompresorji, avtomobilske gume ter naravni in umetni abrazivni materiali; na strani uvoza pa surovi svinec, metle, ščetke, čopiči, omela, moške obleke, natrijev in kalijev hidroksid, natrijevi ali kalijevi peroksidi. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|